Pytanie z dnia 10 maja 2021
Dzień dobry. Dokonałam zakupu przez internet na kwotę około 580zł i metoda płatności to było paypo.pl (oni płacą w danym momencie za mnie, później ja im oddaje kwotę w całości po miesiącu lub rozbitą na raty), zwracałam artykuł do sklepu w kwocie ok 80zl, sklep omyłkowo zwrócił paypo cała kwotę - teraz wymagają ode mnie zwrotu różnicy na swój rachunek bankowy. Czy muszę dokonać zwrotu na rzecz sklepu skoro według faktury zapłaciłam paypo i z nimi jestem rozliczona? Czy mogą wszcząć postępowanie windykacyjne? Na paypo mogłam rozbić płatność na raty, tu oczekują całej wpłaty od razu. Proszę o pomoc.
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Szanowna Pani, to zależy od treści odnośnych umów, które Pani zawarła, zarówno ze sprzedającym jak i serwisem PayPo. W pierwszej kolejności należałoby je przeanalizować. Jeżeli potrzebowałaby Pani w tym pomocy, proszę o informację - chętnie pomogę. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek
Podziękowałeś prawnikowi
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Szanowna Pani, w sytuacji odstąpienia od umowy, które jest możliwe do 14 dni od otrzymania towaru ze sklepu następuje zwrot uiszczonej ceny lub jej części, w tym przypadku, jeżeli sklep "zwrócił za dużo" i przekazał tę kwotę PayPo (i ma Pani na to dowód) to może Pani wskazać PayPo jak zobowiązanego do zapłaty, jest Pani obok PayPo tzw. dłużnikiem solidarnym w zakresie zwrotu ceny. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.