Pytanie z dnia 01 września 2018
Dzień dobry! Firma w której pracuję korzysta z usług podmiotu zewnetrznego do oceny swoich pracowników - badanie tajemniczy klient. Ze strony tej firmy dowiedziałam się, że wraz z oceną pracownika dostarcza ona nagranie rozmowy. Podejmując pracę zostałam poinformowana tylko o monitoringu (kamerach) w miejscu pracy. Czy pracodawca, a w szczególności firma zewnętrzna, może nagrywać rozmowy telefoniczne pracowników bez wcześniejszego uprzedzenia/uzyskania zgody?
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, w mojej ocenie firma zewnętrzna nie ma takiego prawa. Pracodawca ma zasadniczo prawo do nagrywania pracowników, jednakże taka kontrola może być wykonana tylko w ramach obowiązującego prawa, tj. wyłącznie przez upoważnione do tego podmioty wskazane w regulaminie pracy, umowie o pracę lub aneksie do niej. Prawo kontroli przysługuje pracodawcom, a nie firmom zewnętrznym. Nagrywanie głosu i wizerunku pracowników może w mojej ocenie stanowić naruszenie art. 23 i 24 Kodeksu cywilnego (dobra osobiste). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.