Pytanie z dnia 03 czerwca 2020
Dzień Dobry,
Jestem właścicielką firmy zajmującej się produkcją mebli na wymiar. W lutym zleciliśmy jednej z firm wykonanie cięcia i okleinowania zakupionej przez nas płyty meblowej. Płyta prosto od dostawcy trafiła na adres firmy wykonującej usługę - jej pracownicy ją odbierali. Firma wykonała usługę, za którą uregulowaliśmy 100% przedpłaty. Niestety, towar, który odebraliśmy był zniszczony, każda formatka frontu byłą porysowana i nie nadawała się do zamontowania u klienta, uszkodzenia ewidentnie wynikały z niedbałego wykonania usługi. Odmówiliśmy przyjęcia materiału i zgłosiliśmy mailową reklamację, w odpowiedzi firma uznała reklamację za zasadną i poinformowała, że zakupią nową płytę i wykonają usługę od nowa, twierdząc przy tym, ze płyta przyjechała już uszkodzona, ale to wina ich pracowników, ze tego nie zweryfikowali i nie zgłosili (brak dowodów). Płyta została zamówiona ponownie przez firmę po czym odmówiono wykonania usługi, twierdząc, że nie są w stanie dobrze wykonać usługi na tym materiale, odmówili wykonania zarówno usługi jak i wydania płyty zamówionej w ramach reklamacji, odmówiono również zwrotu kosztu za wykonaną usługę oraz kosztów zniszczonej płyty. Proszę o poradę w jaki sposób można pociągnać firmę do wzięcia odpowiedzialności za zniszczenie materiału i straty oraz zmusić do wypłaty poniesionych kosztów?
Piotr Stosio Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
Prawdopodobnie konieczne będzie postępowanie sądowe. Gdyby potrzebowali Państwo pomocy, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Piotr Stosio.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry nalezy wyliczyć poniesioną szkodę i wezwać ich do zapłaty, a nastepnie skierować pozew do sądu W razie wątpliwości oraz pytań zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Babiak Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Anna Babiak
Januszowicka 5 lokal 429, 53-135 Wrocław
Szanowna Pani, w pierwszej kolejności proszę wycenić szkodę. W kolejnym ruchu wezwać pisemnie do zapłaty z wyznaczeniem terminu, po którym złoży Pani pozew do sądu. W przypadku braku reakcji i spełnienia żądania, pozostanie Pani złożenie pozwu o zapłatę do sądu. Pozdrawiam, adwokat Anna Babiak
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.