Pytanie z dnia 05 lutego 2018
Dzień dobry,
Kilka dni temu mąż zawarł umowę przez telefon z Firmą T-mobile na świadczenie usług telekomunikacyjnych i następnego dnia otrzymał umowę wraz ze sprzętem niezbędnym do otrzymywania owej usługi (laptop i ruter). W związku z tym iż sprzęt zupełnie nie spełniał naszych oczekiwań chcielibyśmy odstąpić od umowy.
Niestety mąż nabył sprzęt jako Firma i po otrzymaniu sprzętu poinformowano nas, iż nie mamy prawa do odstąpienia od umowy.
Czy to rzeczywiście prawda?
Poza tym mąż twierdzi, że został poinformowany telefonicznie podczas zawierania umowy, iż na zwrot będzie miał 14 dni. Dostał także informacje, iż nie zostanie naliczona dodatkowa opłata aktywacyjna w wys. 50 zł, która jednak widnieje na FV. Ponadto przez okres 37 miesiecy miał spłacać równą kwotę abonamentu, jednak po otrzymaniu pocztą umowy z harmonogramu wynika że kwota ta po 24 miesiącach jest większa.
Został poinformowany o nagrywaniu rozmowy, Czy zatem żeby na 100% przypomnieć sobie jej przebieg mogę poprosić T-mobile o nagrania z rozmów i w jaki sposób to zrobić?
Czy możemy wówczas odstąpić od umowy argumentując to wprowadzeniem nas w błąd? Ile mamy czasu na zgłoszenie takiego odstąpienia związanego z kłamliwym przedstawieniem oferty??
W miarę możliwości bardzo proszę o pomoc. Jesteśmy mikroprzedsiębiorstwem zatrudniającym jednego pracownika i nie bardzo wiemy gdzie moglibyśmy się zgłosić z naszym problemem. Być może jest Pan w stanie odpowiedzieć na nasze pytania lub wskazać instytucję, która ewentualnie będzie mogła udzielić nam darmowej porady.
Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam.
Alina
Przemysław Piątek Radca prawny (Od 2016)
Kancelaria Radcy Prawnego Przemysław Piątek
Kasztanowa 32/15, 85-605 Bydgoszcz
Dzień dobry, generalnie sprzedawca nie ma obowiązku uwzględnienia odstąpienia od umowy, jeśli zakupu dokonał przedsiebiorca. Jeśli takie zobowiązanie przyjął na siebie sprzedawca (odstąpienia od umowy), należy wskazać w reklamacji na treść tej rozmowy. W Państwa przypadku możliwe jest też złozenie oświadczenia woli o działaniu pod wpływem błędu, do którego doprowadził sprzedawca i uchylenia się od skutków zawarcia tejże umowy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.