Pytanie z dnia 15 grudnia 2022

Dzień dobry, kilka miesięcy temu w gabinecie kosmetycznym umówiłam się na zabieg depilacji (jednorazowo, po zakończeniu całego pakietu sześciu takich zabiegów, który opłacony był już wcześniej jednorazową opłata za cały pakiet). Zabieg ten został umówiony z 2-miesięcznym wyprzedzeniem (takie są wymagania przy wykonywaniu tego typu zabiegów) i został opłacony z góry (498 zł). W ciągu tych 2 miesięcy z moich powodów zdrowotnych efekty uprzednich zabiegów całkowicie zanikły. Nie jestem kosmetologiem, więc nie znam się na współdziałaniu konkretnych czynników na taki zabieg ani też przed całym procesem nie zostałam poinformowana o wpływie takich problemów zdrowotnych (wahania hormonów) na ten zabieg i możliwym cofnięciu się efektów. Kiedy dotarłam na tą dodatkowo wykupiony jednorazowy zabieg poinformalowalam o zaistniałej sytuacji kosmetologa, poinformowano mnie wtedy, że zawsze jest takie ryzyko przy tego typu zabiegach oraz że w takim razie nie ma sensu wykonywać tego dodatkowego. Rozmowa trwała ok. 10 min, żadne produkty ani sprzęty nie zostały zużyte na tej wizycie i poradzono mi, aby rozwiązać problemy zdrowotne związane z hormonami u odpowiednich lekarzy, po czym umówić się jeszcze raz na tą wizytę (która jak wspominałam została już opłacona). Jak wiadomo, diagnostyka nie zawsze jest prosta i szybka, więc zanim wszystko zostało wyjaśnione, zostałam odpowiednio zdiagnozowana i zostałam poinformowana o tym, że w moim przypadku takie zabiegi zazwyczaj będą nosiły duże ryzyko niepowodzenia, minęły ok. 3 miesiące. Po ok. 2 tygodniach od diagnozy umówiłam się ponownie na wizytę w salonie, aby przekazać informacje i poprosić o zwrot pieniędzy za opłaconą wizytę, która nie została wykonana i z której jednak nie będę chciała skorzystać właśnie z powodów zdrowotnych. Zostałam jednak poinformowana, że nie ma takiej możliwości i jedyna możliwość to skorzystanie w tym salonie z innych usług w kwocie dokonanej wcześniej opłaty. Według właścicielki salon nie może dokonać zwrotu pieniędzy, ponieważ „od kwoty już dawno zostały odprowadzone podatki”. Chciałabym dowiedzieć się, czy rzeczywiście w świetle prawa nie mogę ubiegać się o zwrot w gotowce w zaistniałej sytuacji, a jeśli mogę to na co mogłabym się powołać rozmawiając następnym razem z właścicielką?
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Ewa

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.