Pytanie z dnia 18 marca 2016

Dzień dobry . kilka miesięcy temu wzielam sobie telefon na abonament w sieci plus . Abonament wynosił 150 zł i w jego ofercie byl serwis który oferował pomoc przy uszkodzeniu ekraniku . Jakieś trzy miesiące temu telefon się uszkodził i oddalam go wraz z dowodem zakupu i karta gwarancyjna kurierowi DPD , który przyszlal serwis . Niestety gdy zadzwoniłam aby dowiedzieć się czy telefon został odwieziony i przyjęty , bo firma miała dokonać sprawdzenia w celu skorzystania z gwarancji okazało się , że telefon do nich nie dojechał . Dojechał tylko kartonik i papiery. Mam oczywiście potwierdzenie od kuriera ,że telefon zabrał , ale nie bardzo wiem co mam teraz zrobić , więc proszę o pomoc. Z góry dziękuję za odpowiedź . Pozdrawiam ! .

Dzień dobry ! Istotna kwestią w tej sprawie jest, czy przesyłka została sprawdzona przez serwis przy kurierze i odnotowano na liście przewozowym, że telefonu nie było. Jeżeli tak było i ma Pani pokwitowanie, że kurier odebrał telefon to może Pani wystąpić z roszczeniem p-ko firmie przewozowej i sprawa jest klarowna. Gdyby jednak zapisów w/w nie było to Pani również może próbować wystąpić p-ko firmie przewozowej - kurierskiej o zwrot za telefon. Przy czym będzie Pani musiała wykazać, że telefon zaginął podczas transportu lub został skradziony.Przy czym nie zawsze udaje się odzyskać od firmy przewozowej odszkodowanie w pełnej wysokości, bowiem często firmy broniąc się przed wypłacaniem odszkodowań wymagają by na liście przewozowym lub dowodzie nadania podać wartość przesyłki. Często brak podania wartości przesyłki uniemożliwia odzyskanie pełnej wartości wysyłanego towaru, a wypłacana kwota odszkodowania zawiera koszty nadania i symboliczna kwotę odszkodowawczą ( np. 100 zł). Jak się okaże po wyjaśnieniach w firmie kurierskiej, że to nie ona ponosi odpowiedzialność za utratę telefonu, to wówczas pozostaje skierowanie roszczeń p-ko serwisowi.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 marca 2016 16:13 Obejrzało: 538 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.