Pytanie z dnia 12 maja 2023
Dzień dobry. Klient kupił u mnie na allegro słuchawki bezprzewodowe. Przedmiot otrzymał o 22.26 15.04.23. O 22.28 29.04.23 zgłosił zwrot z adnotacją reklamacja i opisem, że słuchawki są uszkodzone, nie łączą, i z jednej ze słuchawek odpadła zaślepka. Otrzymany przedmiot wskazywał na mechaniczne uszkodzenie słuchawek. Według nas minęło 14 dni od otrzymania przedmiotu, szczegolnie, że zamówienie zostało wysłane 12.04. Przedmiot był opakowany w oryginalne pudełko z banderolkami. Nigdy nie był otworzony. Nie sprawdzilam jego numeru seryjnego, nie znałam stanu w jakim został wysłany. Przedmiot został wysłany za potwierdzeniem odbioru kurierem Inpost. Odmówiłam zwrotu początkowo z powodu przekroczenia terminu 14 na zwrot. Chcąc pójść na rękę klientowi, chciałam wymienić klientowi przedmiot na nowy. Klient odmówił przyjęcia reklamacji. Chce zwrotu całej kwoty. Podważył moją decyzję o niedotrzymaniu terminu na zwrot. Wycofał się z pierwotnej wypowiedzi, że w trakcie użytkowania powstały wady. Allegro zmusza mnie do wypłaty kupującemu za odesłany produkt zgodnie z ustawą wartości średniej rynkowej uszkodzonego produktu. Problem polega na tym, ze sluchawka jest walnięta, zaślepka odpadła pod wpływem uderzenia i nie działa, więc wartość produktu uszkodzonego jest zerowa. Nikt też nie naprawi takiego produktu. Ja nie wiem jak podejść do problemu. Wartość przedmiotu nie jest duża a naprawa nawet gdyby ktoś się podjął przekroczy wartość przedmiotu. Piszę do Państwa na przyszłość, ponieważ dla mnie klient próbuje wymuszać pieniądze, przedmiot nawet może być podmieniony, a klient wycofując się z reklamacji przyznał sie, że uszkodził sam te słuchawki. Allegro natomiast pomimo, że ma wyraźnie w systemie, że ma zgłoszenie wysłane z adnotacją reklamacja, to naprowadza klienta na zmianę swojego stanowiska w tej kwestii na zwrot bez podania przyczyny.
Co mam zrobić?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.