Pytanie z dnia 20 maja 2023
Dzień dobry. Kupiłam kotka brytyjskiego z hodowli, w ogłoszeniu było napisane że będzie z rodowodem, czipem oraz szczepieniami. Przy odbiorze hodowca poinformował, że rodowód wyślę pocztą, byłam zafascynowana kotem, dlatego wydawało mi się to „normalne”. Natomiast minął już miesiąc od odebrania kota a rodowodu jak nie było tak nie ma. Byłam z kotkiem na szczepieniu kilka dni temu, okazało się ze nie ma czipa, który miał mieć. Co tydzień pisze do hodowcy SMS w sprawie rodowodu, a on ciagle próbuje mi wcisnąć, że przez ilość zgłoszeń jest opóźnione wydawanie rodowodów. A na samym początku przy odbiorze powiedział, ze rodowód dojdzie po majówce, weterynarz tez powiedział, ze Max kilka dni byłoby opóźnienia a nie kilka tygodni. Co mogę zrobić w tej sprawie, jeśli hodowca nie wywiąże się z umowy? Dodam, ze po wizycie na szczepieniu skontaktowałam się z nim w sprawie czipa, którego nie ma. Hodowca odpisał, ze wyślę go razem z rodowodem, gdzie to on miał to załatwić, nie ja. Posiadam umowę przedsprzedaży (podpisałam, gdy wpłacałam zadatek, dodam ze ja wyszłam z ta inicjatywa), gdzie jest napisane, ze hodowca oświadcza ze nie ma żadnego ukrytego obciążającego zbywanego prawa, a gdy zostanie ono ujawnione jest zobowiązany je uregulować. Umowy kupna nie posiadam. Zapłaciłam za kota z rodowodem i czipem, a dostałam tylko kota. Jest coś co mogę zrobić w tej sytuacji? Z góry dziękuje bardzo za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Pani, Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Czy mogłabym Panią prosić o udostępnienie umowy przedwstępnej sprzedaży kotka? Do rozważenia pozostaje możliwość żądania obniżenia ceny, skoro chciała Pani kupić kota z rodowodem i czipem, a dostała tylko kota. Z pozdrowieniami, adwokat Agnieszka Kwapień, tel.: +48 728 382 525
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
jak nie ma umowy albo dowódów w postaci sms czy mail to niewiele da się zrobić. Pozostaje cieszyć się kotkiem.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.