Pytanie z dnia 13 sierpnia 2018

Dzien dobry!

Kupilam mojej siostrze I jej coreczce bilety lotnicze WizzAir z Warszawy Chopin do Charleroi w Belgii. Mialysmy plany na weekend - dokladnie w Paryzu (oplacony hotel I Disneyland). 31 maja kiedy mialy wylot z Warszawy, lot byl najpierw opozniony okolo 4 godzin, nastepnie byl boarding. Pasazerowie siedzieli juz w samolocie, gdy dowiedzieli sie, ze lot jest odwolany z powodu braku zalogi WizzAir. Moja siostra przebookowala samolot na nastepny dzien, ale jedyna opcja bylo Eindhoven... Poniewaz to byl wyjatkowy okres, postanowilysmy, zeby I tak przyleciala.
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/04 w art.9, nalezy im sie odszkodowanie 250 euro za osobe. WizzAir odmowil wyplaty tego odszkodowania, poniewaz jak twierdza to nie byla ich wina. Zaproponowali za to zwrot kosztow, ktore sa rowniez w tym rozporzadzeniu (dot. posilkow, hotelu, transport itd.). Odmowe wyplacenia odszkodowania zglosilam do Urzedu Lotnictwa Cywilnego (czekam juz ponad miesiac na ich odpowiedz). Wyslalam rachunki mojej siostry za taksowke (dodam, ze mieszka ona w Ozarowie Mazowieckim, lot byl odwolany okolo polnocy I niestety nie ma innej mozliwosci dostania sie spowrotem do domu niz poprzez wziecie taksowki). WizzAir w odpowiedzi na dwa paragony za taksowke stwierdzil, ze taksowka jest usluga luksusowa I nie oddadza mojej siostrze za to pieniedzy. Przy tym powoluja sie na wewnetrzny regulamin, ktorym nie chca sie podzielic, poniewaz jak twierdza, nie maja obowiazku tlumaczenia sie z niego pasazerom.
Jesli Panstwo sobie zycza, moge wyslac moja korespondencje z WizzAir.

Czy moge liczyc na Panstwa porade? Uwazam, ze to jest niesprawiedliwe, ze tak potraktowano pasazerow. Moja siostra powinna dostac zwrot kosztow za transport do domu, nie wspominajac o odszkodowaniu. Nawet dzwoniac tamtego wieczoru na lotnisko Chopin, pan z informacji powiedzial mi, ze nie wiadomo czy lot sie odbedzie, bo szukaja zalogi WizzAir, bo ich brakuje... Takze to nie jest tak, ze to byly przyczyny niezalezne od przewoznika. Oczywiscie WizzAir uwaza co innego.
Jestem gotowa zaplacic za prawnika, poniewaz wydaje mi sie, ze takie sprawy nie powinny uchodzic na sucho przewoznikom.

Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.

Z wyrazami szacunku,


PS. Bardzo przepraszam za brak polskich znakow, pisze z pracy (mieszkam za granica).

Dzień dobry, podstawowe pytanie, czy brak załogi był spowodowany jakimiś nagłymi strajkami ( szczerze nie kojarzę, aby dotknęły one w tym roku akurat tego przewoźnika) ? Skoro mieli braki kadrowe, które nie były spowodowane nagłym strajkiem, to mogli temu zaradzić. Jeśli tego nie zrobili, nie mogą się powoływać na brak winy. Oczywiście sprawa wymaga dokładnej analizy, ale z opisu wynika, że odszkodowanie raczej powinno być wypłacone. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 sierpnia 2018 15:00 Zmodyfikowano dnia: 13 sierpnia 2018 15:00 Obejrzało: 277 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Prawdopodobnie skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego powinna załatwić sprawę, przynajmniej w zakresie odszkodowania wynikającego z rozporządzenia. Jeśli chodzi o resztę to sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 13 sierpnia 2018 15:21 Zmodyfikowano dnia: 13 sierpnia 2018 15:21 Obejrzało: 277 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.