Pytanie z dnia 05 sierpnia 2019
Dzień dobry,
Kupiłam w lutym tego roku bilety lotnicze do Azji na kwotę prawie 5 tysięcy złotych przez firmę pośredniczącą ........, z siedzibą w Londynie. Loty miały się odbyć w kwietniu i maju ( KRK-AMS-DEL oraz KTM-DEL-AMS-KRK). Loty były obsługiwane przez dwie linie lotnicze KLM Cityhooper oraz Jet Airways.
Na krótko przed wylotem (7 dni) dostałam informacje, że loty przewoźnika Jet Airways zostały odwołane ze względu na sytuację finansową linii lotniczych. Nie dostaliśmy żadnej pomocy w organizacji innych lotów od firmy .....ani zwrotu jakiejkolwiek części pieniędzy za opłacone bilety. Pośrednik ..... ignoruje nasze pytania w sprawie zwrotu pieniędzy albo dostajemy tylko informacje o tym, że pieniądze zostaną zwrócone gdy firma Jet Airways im je bezpośrednio odda, jednak nic nie jest robione w tej sprawie. Z firmą Jet Airways nie ma kontaktu, ale z nieoficjalnych źródeł wiemy, że oddają pieniądze za bilety kupione bezpośrednio u nich. Część kupionych biletów to bilety KLM, tych pieniędzy nie wiem czy jesteśmy jakkolwiek w stanie odzyskać (nie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie 3 z 5 lotów, które były na tej samej rezerwacji, ale które nie pomogłyby nam w dotarciu do celu podróży).
Próbowaliśmy przeprocesować usługę chargeback (kupowaliśmy bilety kartą kredytową), ale bank odrzuca wniosek (składaliśmy już 3 odwołania), ze względu na to, że nie ma kontaktu z firmą Jet Airways. Czy to nie powinien być już powód do zwrotu płatności? Firma jest już kompletnie niewypłacalna i z mediów wiemy, że ogłosiła bankructwo. Odwołania są z automatu odrzucane, mimo, że usługa nie została w ogóle wykonana, co jest podstawą do wykonania procesu chargeback.
Od maja walczymy o zwrot kosztów za bilety. Dodatkowo musieliśmy kupić o wiele droższe bilety na ostatnią chwile. Gdzie moglibyśmy jeszcze zwrócić się o pomoc? Urząd Lotnictwa Cywilnego również nie może nam pomóc, odrzucił nasz wniosek, bo firma Jet Airways nie ma siedziby na terenie Uni Europejskiej (ale już pośrednik ....... ma, co jest kompletnie ignorowane). Bardzo proszę o poradę co można jeszcze zrobić, aby odzyskać pieniądze.
Serdecznie pozdrawiam.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.