Pytanie z dnia 28 kwietnia 2023
Dzień dobry. Kupiłem na firmę płytę główną (jako nie konsument) ale płyta okazała się być wadliwa. Zawiozłem do sklepu w którym kupiłem i tam ją zostawiłem do reklamacji odnośnie gwarancji. Następnego dnia przywiozłem do sklepu zabezpieczenie gniazda (plastikowa osłona montowana na gniazdo procesora w płycie) i mieli je założyć na płytę przez wysłaniem do producenta. Teraz mam odpowiedz od producenta, że odrzucona reklamacja z powodu złego zamontowania tego zabezpieczenia. Sklep uważa, że wcześniej musiałem uszkodzić gniazdo a oni dobrze zamontowali. Co zrobić? Czy też nic im nie udowodnię?
Dzień dobry Jeśli zostałeś oskarżony o złe zamontowanie zabezpieczenia, a tym samym o uszkodzenie gniazda, to warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Po pierwsze, ważne jest, aby posiadać dowody zakupu i przekazać je producentowi w celu udowodnienia, że sprzęt został zakupiony jako nie konsument. W takim przypadku gwarancja może być inna niż w przypadku zakupu jako konsument. Po drugie, warto zwrócić uwagę na treść gwarancji, aby poznać szczegóły dotyczące warunków gwarancji, w tym przepisy dotyczące reklamacji i naprawy. Jeśli uważasz, że gniazdo zostało uszkodzone przed wysłaniem płyty głównej do sklepu, to możesz spróbować przedstawić dowody, które będą potwierdzać twoją tezę. Mogą to być na przykład zdjęcia przed wysłaniem płyty do sklepu, które potwierdzają, że gniazdo nie było uszkodzone, lub opinię eksperta lub serwisu, który potwierdzi, że uszkodzenie gniazda mogło wystąpić przed wysłaniem płyty głównej do sklepu. Jeśli sklep i producent będą dalej negatywnie podejść do twojego przypadku, to możesz skontaktować się z lokalnym biurem ochrony konsumenta lub prawnikiem specjalizującym się w prawie konsumenckim, którzy mogą pomóc ci w dalszym postępowaniu. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.