Pytanie z dnia 26 września 2016

Dzień dobry . Kupiłem niedawno samochód z komisu za kwotę 3600zł
(jestem świeżym kierowcom i mało się na samochodach) , kończył mu się przegląd ale facet od którego kupowałem powiedział mi ze zejdzie z ceny 200zł i mam przyjechać jak będzie się przegląd kończył on mi zrobi i zrobił mi ten przegląd trochę pojeździłem i zauważyłem że nie ma zbieżności . Pojechałem do znajomego mechanika okazało się ze przednia belka (sanki) są pęknięte cale zardzewiałe , i luzy na wahaczach ogromne mogłem się zabić tym samochodem , w każdej chwili mogło mi wylecieć koło. Facet wiedział na pewno o tym a nie powiedział mi o tym i co najlepsze załatwił przegląd a te auto nie miało prawa przejść pozytywnie przeglądu . wydałem na naprawę ok tysiąca złotych , czy mam szanse jakos odzyskać od niego te pieniądze??

Dzien dobry, Jeżeli jest to wada istotna a pewnie jest, to warto od umowy odstąić i żądać zwrotu ceny. Ewentualnie zamiast odstąpienia może Pan żądać obniżenia ceny.

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 września 2016 09:43 Obejrzało: 324 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, zgodnie z art. 556 k.c. sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na tym, że rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, wobec tego jeżeli zakupiony Pana samochód miał ukryte wady fizyczne przysługuje Pani roszczenie z tytułu rękojmi za wady. Pamiętać należy jednak, że sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. Zgodnie z powyższym przysługują Panu następujące uprawnienia może Pan złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie wadę usunie. Zaznaczyć należy w szczególności, że jeżeli sprzedawca dobrowolnie nie odda Panu pieniędzy, które Pan przeznaczył na naprawę musi Pan wytoczyć powództwo i udowodnić przed Sądem koszty jakie Pan poniósł oraz że wada samochodu istniała w chwili jego zakupu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 27 września 2016 09:48 Obejrzało: 323 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.