Pytanie z dnia 13 kwietnia 2023

Dzień dobry. Kupując samochód sprzedający upewniał nas, że ubezpieczenie jest opłacone za cały rok. Okazało się, że nie było. Dostaliśmy od niego druczek z ubezpieczenia, ale za rok 2021/2022. Płatność na drugą ratę przypadała na styczeń, 27 marca dostaliśmy pismo z ubezpieczalni o tym, że mamy zapłacić. Sprzedający zgłosił sprzedaż dopiero 24 marca, a według prawa ma na to 14 dni, czyli powinno mieć to miejsce na końcu grudnia/początek stycznia. Ubezpieczalnia koszty zrzuciła na nas. Proszę o informację, jakie pismo należy wysłać do nich, aby to sprzedający poniósł koszty ubezpieczenia za te 3 miesiące. Kupiliśmy auto od młodego kierowcy, kwota jest kolosalna, bo za takie pieniądze ubezpieczenie mam opłacone za rok.

W sytuacji, w której sprzedający nie dopełnił swojego obowiązku informowania zarówno ubezpieczyciela, jak i nabywcy o opłaceniu ubezpieczenia, warto rozważyć podjęcie kilku kroków: Skontaktuj się ze sprzedającym i wyjaśnij sytuację, żądając zwrotu kosztów poniesionych za ubezpieczenie za te 3 miesiące. Możesz również poinformować go, że jeśli nie dojdzie do porozumienia, będziesz zmuszony podjąć dalsze kroki prawne. Napisz pismo do ubezpieczalni, wyjaśniając sytuację i przedstawiając dowody na to, że sprzedający zobowiązał się do opłacenia ubezpieczenia za cały rok. Dołącz kopię umowy kupna-sprzedaży oraz innych dokumentów potwierdzających, że sprzedający zobowiązał się do opłacenia ubezpieczenia (np. korespondencję mailową czy SMS-ową). Poproś ubezpieczalnię o ponowne rozważenie swojej decyzji i przeniesienie kosztów na sprzedającego. Jeśli ubezpieczalnia nie zmieni swojej decyzji, a sprzedający nie zgodzi się na zwrot kosztów, możesz rozważyć skorzystanie z usług radcy prawnego lub adwokata w celu uzyskania porady prawnej i ewentualnego dochodzenia roszczeń od sprzedającego. Pamiętaj jednak, że każda sytuacja jest inna i powyższe wskazówki nie gwarantują sukcesu. Warto jednak próbować wyjaśnić sytuację zarówno ze sprzedającym, jak i z ubezpieczalnią, aby dojść do rozwiązania korzystnego dla wszystkich stron. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 kwietnia 2023 19:06 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2023 19:06 Obejrzało: 230 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jeżeli to wina sprzedawcy to należy się do niego zwrócić o zwrot kosztów.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 kwietnia 2023 14:03 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2023 14:03 Obejrzało: 227 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.