Pytanie z dnia 09 sierpnia 2017

Dzień dobry mam pytanie w dni 25.07.2017r wysłałem 3 przesyłki lustra ubezpieczone zabezpieczone styropianem i folia streczem w dniu odbioru przesyłki kurier przywiózł mi opony do samochodu i miał odebrać lustra do wysyłki lecz nie miał miejsca bo było to ranu mówi ze jak rozwiezie przesyłki to odbierze je później

zapytałem czy przesyłki sa poprawnie zapakowane czy nie trzeba poprawi czegoś za ten czas co będzie rozwoził
odpowiedział ze sa poprawnie zapakowane maj naklejki uwaga szkło ze nie trzeba nic poprawiać wiec przesyłki nie poprawiałem
następnego dnia dostałem informacje ze lustra sa już zbite

dostałem protokoły szkody zgłosiłem sprawę firmie kurierskiej chodzi o firme inpost

dziś dostałem odmowę odszkodowania na jedna z nich bo przesyłki były niepoprawnie zapakowane

kwota łączna za 3 lustra to 1600 zł

czy jest możliwość wygrania takiej sprawy

w załączniku odpowiedz firmy kurierskiej

pozdrawiam

odpowiedz inpostu

Szanowny Kliencie,
W związku ze zgłoszeniem dotyczącym przesyłki o numerze nadawczym 523000013262080013615834
uprzejmie informujemy, że zgłoszeni zostało zweryfikowane ze skutkiem jak poniżej.
W odniesieniu do uwag dotyczących zabezpieczenia paczki firma InPost Express Sp. z o.o. (dalej jako
„InPost” lub „Operator”) informujemy, że nie ponosi odpowiedzialności za nieodpowiednie zabezpieczenie
przesyłek do transportu. W przypadku pakowania przedmiotów należy pamiętać o tym, aby towar posiadał
odpowiednie zabezpieczenia zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, za co odpowiada Nadawca, który
przygotowuje ją do wysyłki. W przypadku delikatnych przedmiotów należy pamiętać o tym, aby każdy element
umieścić w opakowaniu zawierającym dodatkowe wypełnienie, takim jak pocięta gąbka, wkład styropianowy,
skrawki papieru etc. Należy pamiętać, że nie każdy wypełniacz ma taką samą zdolność amortyzowania
wstrząsów i uderzeń. Odnośnie zaistniałej sytuacją firma InPost nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia
powstałe w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia towaru. Klient zawierający umowę z InPost akceptuje
również warunki iż zgodnie z Regulaminem usług pocztowych InPost Express Sp. z o.o.:
|§8 Za jakość opakowania Przesyłki odpowiedniego do jej zawartości odpowiada Nadawca.
1.1 Nadawca jest obowiązany Przesyłkę właściwie opakować, a także nadać ją w stanie umożliwiającym jej prawidłowy
przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i
uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno:
(1) być odpowiednio zamknięte, uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki;
(2) być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki;
(3) posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożlwiające przemieszczanie się zawartości Przesyłki
W związku z powyższym, opierając się na zebranym materiale oraz zapisach Regulaminu
Dział Reklamacji podjął decyzję o odrzuceniu w całości Państwa roszczeń reklamacyjnych.
Wyrażamy nadzieję, że przyszła współpraca przebiegnie pomyślnie i bez zakłóceń. Pragniemy również
podkreślić, że świadomi jesteśmy odpowiedzialności spoczywającej na nas jako Operatorze Pocztowym dlatego
w ramach bieżących działań wdrażamy nowe i udoskonalamy istniejące procedury operacyjne a to wszystko po
to aby nasi Klienci wiedzieli, że są dla nas najważniejsi. Każda sugestia czy też uwaga, nawet ta negatywna jest
dla nas cennym źródłem informacji i jest pomocna w kształtowaniu naszego działania z perspektywy Klienta.
Za wszelkie powstałe niedogodności w imieniu firmy InPost Express serdecznie przepraszamy.

Od niniejszej odpowiedzi na reklamację przysługuje Państwu prawo wniesienia odwołania do Sekcji Odwołań w Dziale
Reklamacji ul. Powstania Warszawskiego 15, 31-541 Kraków w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma pod rygorem
pozostawienia odwołania bez rozpoznania. Istnieje możliwość wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej drugiej instancji,
dochodzenia roszczeń określonych w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. 2012 r., poz. 1529) w postępowaniu
sądowym, w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w
postępowaniu przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.