Pytanie z dnia 11 maja 2020

Dzień dobry,
Mieliśmy zaplanowane przyjęcie weselne (do 50 os.) w drugim tygodniu czerwca br. W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną (zamknięte sale weselne/restauracje) jesteśmy zmuszeni rozwiązać umowę, liczyliśmy na zwrot wpłaconego zadatku. Jednak właściciel sali twierdzi, że nie należy nam się taki zwrot, ponieważ to my rezygnujemy, a jest jeszcze możliwość, że w czerwcu tego typu imprezy będą mogły się odbyć. Jednak na tę chwilę nie ma takiej pewności, nikt nam tego nie może zagwaratować, póki co wszytsko jest zamknięte. A oczywiste jest, że nie możemy czekać do ostatniej chwili, aby się przekonać czy umową będzie mogła być wykonana czy nie, bo wcześniej należy chociażby zaprosić gości oraz załątwić inne organizacyjne sprawy. Proponowaliśmy właścicielom sali wykorzystanie zadatku w inny sposób, np. wynajęcie pokoju hotelowego - jednak nie zgodzili się. Co w takiej sytuacji powinniśmy zrobić?

Dzień dobry, na ten moment brak podstaw do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu zadatku. Najlepiej będzie się wstrzymać, gdyż restrykcje powinny zostać utrzymane. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 maja 2020 09:36 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2020 09:36 Obejrzało: 272 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.