Pytanie z dnia 26 września 2018

Dzień dobry

Moje pytanie dotyczy prawa konsumenckiego.
Ja jestem sprzedawcą.
Klient w połowie zeszłego tygodnia był u mnie w sklepie i pytał o towar, została mu udzielona informacja o cenie i przewidywanym terminie realizacji od producenta ok 4 dni. Wszystkie informacje miały charakter słowny nie pisemny. Oprócz na piśmie napisanej ceny. Klient zaakceptował ofertę i wpłacił zaliczkę wypisaną ręcznie na druku KP w wysokości 100 zł.
Po 5 dach klient przyszedł do sklepu z zapytaniem gdzie jest gdzie jest zamówiony przez niego towar ponieważ został poinformowany przez nas że termin realizacji to ok. 4 dni a minęło już 5 a towaru nie ma.
Jako sprzedawca zamówiłem towar u producenta w zeszłym tygodniu, czyli wtedy kiedy był u mnie klient i dzisiaj czyli po 5 dniach i po wizycie klienta zadzwoniłem do producenta i dostałem telefonicznie informację że realizacja zamówienia na pewno się przedłuży ze względu na opóźnienie w produkcji wyniesie ok miesiąca.
Po przekazaniu takiej informacji klientowi klient powiedział że nie wywiązaliśmy się z zawartej umowy konsumenckiej bo miała być dostawa ok dni a teraz okazuje się że będzie ok miesiąca. Dodał jeszcze, że zawarliśmy z nim umowę konsumencką (bo wpłacił zaliczkę) i mamy 14 dni na realizację zamówienia i że skontaktuje się ze swoim prawnikiem.
Dodam, że żadnej umowy pisemnie nie spisywaliśmy (przyjęliśmy tylko wpłatę zaliczki 100 zł), a termin przybliżony realizacji był podany słownie nie pisemnie. Klient też nie zostawił nam zamówienia tekowego na piśmie. Po porostu dał zaliczkę to zamówiliśmy towar.
Jak wygląda teraz kwestia prawna z naszej strony?
Czy klient może żądać jakiegoś odszkodowania, oskarżyć nasz o coś?
Na pewno może czekać a jak nie che czekać to może odstąpić do umowy (jeśli w ogóle możemy nazwać taką sytuację umową. Klient tak ją nazwał) i zażądać zwrotu zaliczki.
Czy oprócz tego może nam coś grozić ze strony klienta. Jakieś żądanie odszkodowania itp.?

Dzień dobry, co do zasady nie ma mowy o odszkodowaniu. Nie ma również regulacji określającej, że macie Państwo 14 dni na realizację zamówienia. W razie rozwoju sytuacji zapraszam do kontaktu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 września 2018 09:51 Zmodyfikowano dnia: 27 września 2018 09:51 Obejrzało: 263 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.