Pytanie z dnia 21 lipca

Dzień dobry, niecałe dwa lata temu (28 lipca 2022) została zamontowana moja pompa ciepła. W maju 2022 została podpisana umowa o zamontowanie pompy i wykonanie instalacji. W październiku 2022 z przyjściem mrozów okazało się że pompa nie grzeje, tylko radzi sobie z podgrzewaniem wody. Kilkanaście razy przyjeżdżał wykonawca i w końcu po interwencji innego hydraulika awaria została usunięta. W sierpniu 2023 doszło do kolejnej awarii - kabel łączący pompę ze sterownikiem - który jak się okazało nie został w odpowiedni sposób zamontowany - został uszkodzony. Po zgłoszeniu o awarii do wykonawcy dostałam informację że mam dzwonić do serwisanta. Serwisant wysłał mnie do wykonawcy. Trafiłam do rzecznika praw konsumenta i wtedy po pismie z informacją o nałożeniu kary kabel został wymieniony. Tylko ze ten kabel jest za, krótki i działa, ale dalej jest źle zamontowany. Ostatnio znajomy hydraulik przyjrzał się naszej instalacji i stwierdził, że to wykonanie to jakiś nieśmieszny żart. Większość jest źle położona i na złych materiałach, inna przepustowość itp. Wiem, że wykonawca ma prawo do usunięcia wady, ale on nie uważa, że coś jest wykonane wadliwe i, że wymyślam problemy. Nie mam ochoty już go więcej oglądać. Co mogę zrobić i ile mam czasu na podjęcie działań? Czy pozew do sądu do dobry krok? Gdzie się zgłosić? Radca prawny? Rzecznik praw konsumenta? Pozdrawiam i dziękuję serdecznie.

zanim pojdzie pani do sadu nalezy zlozyc stosowne oswiadczenia do wykonawcy, bo bez tego pani przegra. Chetnie Pani pomoge. Tak naprawde z tego co pani opisuje to przysługuje pani napewno roszczenie o obnicenie ceny i wykonanie fachowe przez kogos innego , a moze i nawet odstapienie od umowy - ale to ocenic mozna po analizie szczegolowej umowy, dokumnetow , korespondencji satnu faktycznego od zalozenia do dzisiaj. Cgetnie pani pomoge . radca prawny Danuta Janiszewska , 518-111-518 , kancelaria@janiszewska.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 lipca 2024 13:18 Zmodyfikowano dnia: 23 lipca 2024 13:18 Obejrzało: 30 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Na podstawie przedstawionego opisu sytuacji, można wnioskować, że w niniejszej sprawie doszło do wadliwego wykonania umowy o montaż pompy ciepła i instalacji. W pierwszej kolejności należy wezwać wykonawcę do usunięcia wad w sposób prawidłowy i w rozsądnym terminie. Można wnieść pozew do sądu, ale na tym etapie jest to przedwczesne. W celu omówienia szczegółów sprawy i dalszych kroków, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Adwokat Magdalena Biedrzycka

Odpowiedź nr 2 z dnia 31 lipca 2024 10:46 Zmodyfikowano dnia: 31 lipca 2024 10:46 Obejrzało: 19 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.