Pytanie z dnia 30 czerwca 2018
Dzień dobry, Od kilku lat pracuje jako nauczyciel wspomagający w przedszkolu ogólnodostępnym do którego uczęszcza także dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego tzw. grupa integracyjna. Prowadziłam rewalidacje i wspomaganie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami - Autyzm, Niepełnosprawności Intelektualne czy też Sprzężone. Do tej pory nikt nie podważał moich kwalifikacji, gdyż ukończyłam studia licencjackie w zakresie pedagogiki specjalnej-specjalizacja-oligofrenopedagogika oraz studia uzup. magisterskie wych. przedszkolne/eduk. wczesnoszkolna. Proszę podać które rozporządzenie, ustawa, regulują tę kwestie i mówią o tym, iż nauczyciel musi teraz mieć kwalifikacje do określonej niepełnosprawności dziecka. Gdyż niedawno placówka poinformowała mnie, że nie mam kwalifikacji do wspomagania i rewalidacji dziecka z Zespołem Aspergera. Podobno od 2017/2018 jest taki wymóg, że nauczyciel wspomagający musi mieć ukończone studia podyplomowe z zakresu niepełnosprawności którą ma dziecko i nie wystarcza już pedagogika specjalna-oligofrenopedagogika. Ja doczytałam się tylko rozporządzenia z 9 sierpnia 2017 r. że nauczyciel wspomagający musi mieć kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej i nie jest jednoznacznie stwierdzone jaka specjalizacja. Bardzo proszę o odpowiedź. pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.