Pytanie z dnia 22 marca 2023

Dzień dobry.
Otrzymałam od sklepu podwójny zwrot pieniędzy za zwrócony towar w październiku 2022.
Nie zauważyłam tego wcześniej, a aktualnie sklep wysłał email z prośbą o zwrot. Czy obowiązkowo musze zwrócić te pieniadze, czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że to błąd pracownika i powinni obciążyć pracownika bądź odpisać w koszty ? Mowa o kwocie do 200 zł.
Bardzo proszę o szybką odpowiedź.

Z poważaniem,
Klaudia

Dzień dobry, jest Pani bezpodstawnie wzbogacona i zobowiązana do zwrotu środków. Nie sposób jednak pozostawić bez komentarza pytania, czy to nie pracownik sprzedawcy powinien zostać obciążony. Czy Pani naprawdę chciałaby się wzbogacić na cudzej krzywdzie ? Z poważaniem, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 marca 2023 12:13 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2023 12:13 Obejrzało: 222 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

jeżeli Pani nie zwróci mogą Panią oskarżyć o tzw. bezpodstawne wzbogacenie i skierować sprawę do sądu cywilnego, ale wątpi by o 200 zł komuś się chciało

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 marca 2023 12:26 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2023 12:26 Obejrzało: 222 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jest Pani zobowiazsna zwrócić. Nikt nie oskarży o bezpodstawne wzbogacenie bo nie ma takiego przestępstwa, ale sklep na takiej podstawie cywilnoprawnej może dochodzić zwrotu należności. Szkoda kosztów.

Odpowiedź nr 3 z dnia 22 marca 2023 13:03 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2023 13:03 Obejrzało: 219 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.