Pytanie z dnia 22 marca 2023
Dzień dobry.
Otrzymałam od sklepu podwójny zwrot pieniędzy za zwrócony towar w październiku 2022.
Nie zauważyłam tego wcześniej, a aktualnie sklep wysłał email z prośbą o zwrot. Czy obowiązkowo musze zwrócić te pieniadze, czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że to błąd pracownika i powinni obciążyć pracownika bądź odpisać w koszty ? Mowa o kwocie do 200 zł.
Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Z poważaniem,
Klaudia
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jest Pani bezpodstawnie wzbogacona i zobowiązana do zwrotu środków. Nie sposób jednak pozostawić bez komentarza pytania, czy to nie pracownik sprzedawcy powinien zostać obciążony. Czy Pani naprawdę chciałaby się wzbogacić na cudzej krzywdzie ? Z poważaniem, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
jeżeli Pani nie zwróci mogą Panią oskarżyć o tzw. bezpodstawne wzbogacenie i skierować sprawę do sądu cywilnego, ale wątpi by o 200 zł komuś się chciało
Podziękowałeś prawnikowi
Barbara Krechowiecka Adwokat (Od 2012)
Kancelaria Adwokacka adwokat Barbara Krechowiecka
Wrocławska 24, 58-200 Dzierżoniów
Jest Pani zobowiazsna zwrócić. Nikt nie oskarży o bezpodstawne wzbogacenie bo nie ma takiego przestępstwa, ale sklep na takiej podstawie cywilnoprawnej może dochodzić zwrotu należności. Szkoda kosztów.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.