Pytanie z dnia 26 czerwca 2017
Dzień dobry,
padłem ofiarą nieuczciwego mechanika. Na początku czerwca kupiłem używane auto. Chciałem w nim wymienić kilka rzeczy więc oddałem go do mechanika. Mechanik przetrzymywał mi auto 8 dni - tłumacząc się, że coś znów znalazł do naprawy albo, że czeka na jakieś części. Kiedy wreszcie odzyskałem auto, po przejechaniu 2 skrzyżowań zapaliła mi się kontrolka silnika. Oczywiście podjąłem próbę zareklamowania usterki ( auto było naprawdę w dobrym stanie, chciałem wymienić takie rzeczy jak filtry, oleje, odgrzybić klimatyzacje, wymienić klocki hamulcowe, rozrząd). Mechanik na początku spławiał mnie, że przyjedzie do mnie pod dom, podłączymy auto pod komputer i zobaczymy co tam jest... Nie pojawił się. Tak go długo męczyłem, że po 2 dniach zgodził się abym to ja przyjechał do niego. Powiedział że niby jest czujnik wału rozrządu zepsuty. No i oczywiście znów mnie okłamał, że jutro przyjedzie do mnie i wymieni mi ten czujnik. Od tamtej pory kontakt się urwał. Raz odebrał telefon i kazałem mu przywieźć rachunki za wykonaną usługę - rachunków do tej pory nie mam i nie wiem czy je dostane. Wcześniej kłamał, że rachunków zapomniał itp. i zawsze mówił, że jutro je przywiezie. Auto musiałem zostawić w Polsce i wyjechać do Holandii ( tutaj mieszkam i pracuje). Auto zostawiłem pod opiekę kolegi, który oddał auto do serwisu ASO volkswagen-a. Panowie którzy tam pracują stwierdzili, że poprzedni mechanik uszkodził cały rozrząd a dodatkowo zrobił dodatkowe usterki ( zerwał gwinty śrub, uszkodził miskę olejowa itp.). Za koleją naprawę musiałem ponieść dodatkowe koszta 2250 zł. W serwisie volkswagena wszystko mam opisane co było uszkodzone i porobione zdjęcia jako dowód nieudolnej próby naprawy poprzedniego mechanika...
Próbowałem się skontaktować jeszcze z poprzednim mechanikiem ale zablokował mój numer.
Reasumując:
- mechanik nie poczuwa się do winy, nie naprawił usterki która sam wyrządził
- nie otrzymałem rachunków
- brak kontaktu, zablokował mój numer
- przetrzymał moje auto ( w aucie mój kolega znalazł broszurkę z kasyna na którym widnieje jego imię i nazwisko. Prawdopodobnie poruszał się moim autem do tego kasyna.)
Dowody jakie posiadam:
- sms wynikające, że mechanik podjął się naprawy auta
- sms w których zaświadcza, że przywiezie rachunki
- zdjęcia + opis mechaników z serwisu ASO Volkswagena co było uszkodzone i z czego to wynikało
- rachunek z serwisu ASO ( dodatkowe koszta naprawy które wyrządził poprzedni mechanik)
- broszurkę z kasyna z jego imieniem i nazwiskiem
- zeznania mojej mamy - ona także z nim rozmawiał, ponieważ po wyjeździe do Holandii chciałem aby ona odebrała te rachunki...
Proszę bardzo o pomoc. Ten nieuczciwy mechanik nie poczuwa się kompletnie do winy. Oprócz tego że nie naprawił auto i nie chciał przyjąć reklamacji to naraził mnie na poniesienie dodatkowych kosztów (naprawa + ściągniecie auta do Holandii). Na wszelkie pytanie odpowiem telefonicznie lub e - mailowo. Bardzo proszę o interwencje.
Pozdrawiam
Kacała Paweł
ul. Bogurodzicy 4/9
70-400 Szczecin
+31 651514032
+48 884035345
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, czy wzywał Pan pierwszego mechanika oficjalnie do naprawienia szkody? Kiedy samochód był naprawiany? Czy może Pan przesłać zrzuty całej korespondencji na adres mailowy mojej kancelarii: ulewicz.kancelaria@onet.eu? Zobaczę co można zrobić. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.