Pytanie z dnia 21 kwietnia 2020
Dzień dobry,
Pierwsza sprawa wygląda następująco. W październiku realizowaliśmy transport bez wymiany palet. Na początku kwietnia otrzymaliśmy obciążenie za brak kwitu potwierdzającego brak wymiany. W zleceniu nie było zapisu o wymianie jak i sam towar nie był na paletach. Na jaki artykuł możemy się powołać? W jakim czasie może zleceniodawca dochodzić roszczeń za wykonany transport jeśli chodzi o palety?
Druga sprawa, podczas rozładunku okazało się że wózki na których ułożone były kwiaty wygięły się podczas transportu. Na rozładunku zostało to odnotowane jako zwrot ale firma przyjęła ten towar i nic nie dostaliśmy z powrotem. Rozładunek był 20.03 a 20.04 dostaliśmy obciążenie za uszkodzony towar. Mamy zdjęcia poświadczające o tym , że towar dojechał w całości. Ile czasu ma zleceniodawca na reklamację transportu w tym wypadku? Jak mamy się odwołać od tego?
Maciej Szwejda Radca prawny (Od 2001)
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Szwejda
Osiedle Rusa 32/6, 61-245 Poznań
Dzień dobry Co do zasady roszczenia z umowy przewozu przedawniają się po upływie roku od doręczenia przesyłki. Zleceniodawca może też próbować dochodzić roszczeń z tytułu tzw. czynów niedozwolonych, wtedy termin przedawnienia wynosi 3 lata. Być może umowa przewozu zawiera dodatkowe postanowienia o terminie na zgłoszenie reklamacji. Bliższe wyjaśnienie tych kwestii wymagałoby analizy umowy ze zleceniodawcą. Kancelaria zajmuje się takimi sprawami, jeśli potrzebuje Pan/Pani wsparcia proszę o kontakt: maciej-szwejda@kancelaria-szwejda.eu, tel. 600 09 11 09 pozdrawiam Maciej Szwejda
Podziękowałeś prawnikowi
Mateusz Uldynowicz Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Mateusz Uldynowicz
Niemcewicza 26/407, 71-520 Szczecin
Dobry wieczór, sprawa wymaga analizy dokumentów. Bez tego trudno cokolwiek doradzić.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.