Pytanie z dnia 27 lipca 2018

Dzień dobry.

Piszę w sprawie sprzedaży internetowej (przez Allegro). Chłopak wystawił do sprzedania kamerkę, sprzęt całkowicie działający, nowy. Została ona kupiona przez innego pana i, najwyraźniej w trakcie podróży, została ona uszkodzona. Koszt tej kamerki to 270 zł. Teraz Kupujący żąda zwrotu pieniędzy, z tego co wiem odesłał kamerkę, pomimo tego, że chłopak zwrotów nie przyjmuje, bo nie jest przedsiębiorcą. Allegro nie reaguje, on jako Sprzedający nie może rozpocząć czatu, do którego ma wgląd Allegro, a Kupujący z jakiegoś powodu tego nie robi. Ponad to, Kupujący odbierając od kuriera paczkę nie spisał żadnego protokołu, że sprzęt został zniszczony. Skąd mamy wiedzieć, że to Kupującemu nie upadł, a teraz oskarża Sprzedającego o wysłanie wadliwego towaru i żąda zwrotu pieniędzy?. Jakie prawa ma w tym wypadku Sprzedający? Sprzęt był nowy (chłopak dostał go od rodziców na urodziny, ale parę dni wcześniej sam sobie kupił podobną kamerkę, więc tą po prostu chciał sprzedać. Ma na nią paragon nawet). Co możemy zrobić? 270 zł to duże pieniądze, nie dość że chłopak musiałby je zwrócić, to jeszcze dostałby zniszczony sprzęt. Będę bardzo wdzięczna za szybką odpowiedź.
Z wyrazami szacunku
Zuzanna

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.