Pytanie z dnia 12 września 2018
Dzień Dobry,
planuje rozpocząć działalność za pośrednictwem internetu, zwracając się do firm (głównie sklepy internetowe) o możliwość uzyskania stałego kodu rabatowego dla mojej społeczności. Od każdego zakupu z użyciem tego właśnie kodu moja działalność będzie pobierać prowizje w określonym procencie od kwoty zakupu. A także świadczyć usługi reklamowe poprzez wstawianie ofert promocyjnych sklepów w mediach społecznościowych na zasadzie: 3 oferty w miesiącu są darmowe, a za każdą następną (w miesiącu) będzie określona kwota do zapłaty.
Pytanie jest jakiego rodzaju umowy muszę podpisać ze sklepami internetowymi, żeby mogło to funkcjonować w świetle polskiego prawa, co powinno się znaleźć w takiej umowie oraz jak się z nimi potem z tego rozliczać.
Istotną rzeczą jest też to, że chciałbym skorzystać z możliwości rozpoczęcia działalności bez rejestracji do czasu, aż dochód mojej działalności nie przekroczy połowy pensji minimalnej.
Pozdrawiam,
Michał
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, w polskim prawie funkcjonuje swoboda umów, więc może Pan zawrzeć umowę z uregulowaniem wszystkich tych rzeczy jednocześnie. Kwestia dobrze skonstruowanej umowy. Polecam skorzystać z pomocy prawnika. Jeśli chciałby Pan czynić to w ramach tzw. działalności nierejestrowanej, po prostu podpisze Pan umowę jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności. Proszę tez pamiętać o RODO (wspomina Pan o społeczności - rozumiem, że będą gromadzone i przetwarzane dane osobowe jej członków). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Luczek Radca prawny (Od 2016)
Radca Prawny Paweł Luczek
Wrocławska 12/1, 65-427 Zielona Góra
Dzień dobry. Nie istnieje jeden szablon umów dla programów "kafeteryjnych", promocyjnych czy "benefitowych". Zazwyczaj są to dość obszerne umowy o współpracy, szczegółowo określające prawa i obowiązki (promowanie sprzedawcy przez partnera, dostosowanie systemu sprzedażowego sprzedawcy do "kodów" partnera, obowiązki sprawozdawcze, rozliczeniowe, aż po techniczne kwestie, jak np. termin ważności "kodu", wydawanie reszty w przypadku częściowego wykorzystania rabatu lub na niektóre produkty, posłgiwania się "kodem" przez osoby nieuprawnione, terminem wystawiania faktur lub innych dokumentów rozliczeniowych i procedurą ich weryfikacji w przypadku sporu, co do sposobu liczenia).
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.