Pytanie z dnia 24 marca 2021

Dzień dobry,
po zakupie nowego mieszkania od dewelopera (odbiór luty 2020r – wprowadzenie wrzesień 2020r) , mam problem odkąd pojawiły się mrozy z nieszczelnymi oknami (są zamontowane nawietrzniki, ale nieszczelności pojawiają się w innych miejscach). Deweloper był o tym informowany, przysłał przedstawiciela firmy montującej okna i wykonawcy budynku. Stwierdzili, że okna są szczelne, a nawietrzniki zamontowane na nich mają być cały czas otwarte i przez nie ma wiać. Jedynie co zrobili to włożył kartkę pomiędzy skrzydło a ramę okna i powiedzieli że nie będą nic regulować bo tak ma być.
Napisałem odwołanie do dewelopera i otrzymałem informację, że nawietrzniki muszą być otwarte i przez to wieje, a nie przez nieszczelności wokół ramy okiennej.
Poinformowałem dewelopera, że na jego koszt wezwę firmę z kamerą termowizyjną i udowodnię, że są nieszczelności. Po wizycie osoby z kamerą termowizyjną wszyło, że okna są nieszczelne i że należy je wyregulować, bądź wymienić uszczelki, czy też sprawdzić prawidłowy montaż okien – deweloper otrzymał zdjęcia i nie poczuwa się do usunięcia usterki jak i do zwrotu poniesionych kosztów, twierdząc, że nie było to z nim konsultowane.

Co w takim przypadku mogę zrobić, bo mimo wezwania serwisu firmy, która montowała okna, nie mogę się jej doczekać od ponad 5 tygodni.
Pozdrawiam

Szanowny Panie, na tym etapie zasadne jest wystosowanie do dewelopera, od którego kupił Pan mieszkanie, pisemnej reklamacji z tytułu rękojmi za wady nieruchomości ze wskazaniem konkretnych podstaw prawnych, które obligują go do podjęcia działań. Wysłanie reklamacji z tytułu rękojmi w takiej formie często przynosi zamierzony efekt. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 marca 2021 15:40 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 15:40 Obejrzało: 205 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Deweloper odpowiada na zasadzie rękojmi za wady lokalu. Uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu mieszkalnego wygasają po upływie pięciu lat, licząc od dnia, w którym lokal (dom) został wydany nabywcy (art. 568 § 1 k.c.). Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli nabywcą jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może się zakończyć przed upływem wspomnianego, pięcioletniego terminu (art. 568 § 2 k.c.). Najwyraźniej wada nie została usunięta - proponowałbym przedsądowe wezwanie do usunięcia wady pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 marca 2021 15:54 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 15:54 Obejrzało: 205 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.