Pytanie z dnia 24 marca 2021

Dzień dobry,
po zakupie nowego mieszkania od dewelopera (odbiór luty 2020r – wprowadzenie wrzesień 2020r) , mam problem odkąd pojawiły się mrozy z nieszczelnymi oknami (są zamontowane nawietrzniki, ale nieszczelności pojawiają się w innych miejscach). Deweloper był o tym informowany, przysłał przedstawiciela firmy montującej okna i wykonawcy budynku. Stwierdzili, że okna są szczelne, a nawietrzniki zamontowane na nich mają być cały czas otwarte i przez nie ma wiać. Jedynie co zrobili to włożył kartkę pomiędzy skrzydło a ramę okna i powiedzieli że nie będą nic regulować bo tak ma być.
Napisałem odwołanie do dewelopera i otrzymałem informację, że nawietrzniki muszą być otwarte i przez to wieje, a nie przez nieszczelności wokół ramy okiennej.
Poinformowałem dewelopera, że na jego koszt wezwę firmę z kamerą termowizyjną i udowodnię, że są nieszczelności. Po wizycie osoby z kamerą termowizyjną wszyło, że okna są nieszczelne i że należy je wyregulować, bądź wymienić uszczelki, czy też sprawdzić prawidłowy montaż okien – deweloper otrzymał zdjęcia i nie poczuwa się do usunięcia usterki jak i do zwrotu poniesionych kosztów, twierdząc, że nie było to z nim konsultowane.

Co w takim przypadku mogę zrobić, bo mimo wezwania serwisu firmy, która montowała okna, nie mogę się jej doczekać od ponad 5 tygodni.
Pozdrawiam

Szanowny Panie, na tym etapie zasadne jest wystosowanie do dewelopera, od którego kupił Pan mieszkanie, pisemnej reklamacji z tytułu rękojmi za wady nieruchomości ze wskazaniem konkretnych podstaw prawnych, które obligują go do podjęcia działań. Wysłanie reklamacji z tytułu rękojmi w takiej formie często przynosi zamierzony efekt. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 marca 2021 15:40 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 15:40 Obejrzało: 250 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Dzień dobry, Deweloper odpowiada na zasadzie rękojmi za wady lokalu. Uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu mieszkalnego wygasają po upływie pięciu lat, licząc od dnia, w którym lokal (dom) został wydany nabywcy (art. 568 § 1 k.c.). Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli nabywcą jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może się zakończyć przed upływem wspomnianego, pięcioletniego terminu (art. 568 § 2 k.c.). Najwyraźniej wada nie została usunięta - proponowałbym przedsądowe wezwanie do usunięcia wady pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 marca 2021 15:54 Zmodyfikowano dnia: 25 marca 2021 15:54 Obejrzało: 250 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem