Pytanie z dnia 10 czerwca 2022

Dzień dobry.
Pod koniec 2012 r.zmieniono na budynkach mojego osiedla dach. Już latem 2013 r. po pierwszej, większej ulewie okazało się że jest źle położony. W moim mieszkaniu powstały zaciski na 1/3 powierzchni sufitu w jednym pokoju.Zgłosiłam sprawę do Zarządcy osiedla a następnie do wykonawcy. Usterka częściowo była usunięta , bo kolejne zalania były mniejsze ale zawsze w tym samym miejscu. Prosiłam Zarządcę aby wykonał dokładną kontrolę dachu i kosztami obciążył wykonawcę. Nie zrobiono tego . Sytuacje powtarzały się prze kilka lat tj.do lipca 2020 r. Wysłałam do Zarządcy kilkadziesiąt maili ze zdjęciami. Kontrolę przeprowadzili dopiero wówczas jak woda przebiła 40 cm ściankę nad oknem i zaczęła zalewać mieszkanie. Wezwany doradca budowlany zdiagnozował , że zalania są spowodowane nie z powodu okna jak sugerowali a tylko i wyłącznie z powodu dachu.
Jestem osobą niepęłnosprawną ze względu na słuch, . Leczę nowotwór szpiku kostnego. Choroewałam na covid. Zaplanowany remont w 2017 r do tej pory nie został przeprowadzony.
Moim zdaniem do takiej sytuacji doprowadził Zarządca Nieruchomości przez odebranie źle wykonanego dachu oraz braku kontroli napraw.
Zapłaciłam za źle wykonany dach.
Proszę mi napisać w oparciu o jakie przepisy mogę oskarżyć Zarządcę za wieloletnie lekceważenie moich próśb?
Dziękuję.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.