Pytanie z dnia 19 grudnia 2023
Dzień dobry,
Potrzebuję porady prawnej dotyczącej zamontowanie poniżej punktu 0 za wysokiej stolarki okiennej w nowo wybudowanym domie, okna są do posadzki. Wraz z siostrą się budujemy dom bliźniak i zakupiliśmy okna do całego budynku. Mieszkamy za granicą, o czym ta firma była poinformowana. Przedstawiciel firmy przyjechał, wymierzył otwory okienne na obu poziomach, wysłał nam zestawienie, które przyjęliśmy. Po jakimś czasie zauważyliśmy, że stolarka okienna na 1 pietrze w zestawieniu zamówienia jest wyższa 6 cm niż projekt domu zakłada, zgłosiliśmy to firmie realizującej zamówienie i zostaliśmy zapewnieni, że zostanie to skorygowane w trakcie produkcji. Okna zostały wyprodukowane i zamontowane, przy odbiorze przedstawiciel pokazał nam przykładowy punkt 0 do posadzki na parterze i zapewnił, że wszędzie jest prawidłowy i zostało to sprawdzone. Jedynie siostra podpisała protokół odbioru, pomimo, że zamówienie było na nas obie. Cała sytuacja trwa od początku października 2023. Po sprawdzeniu punku 0 przez elektryka okazało się, że cała stolarka okienna na 1 pietrze budynku 10 okien jest za wysoka i zamontowana poniżej punktu 0 do posadzki o 6 cm, co wpływa na położenie styropianu, wylanie odpowiedniej wysokości posadzki, instalacji ogrzewania podłogowego, instalacji wodno-kanalizacyjnej w łazience i stopnicy schodów, przy obniżeniu cm i tak podłoga wchodzi na 4 cm ramy okien. Zgłosiliśmy towar niezgodny z umową, firma początkowo próbowała zrzucić odpowiedzialność na nas, ale od początku była świadoma błędu popełnionego z ich strony, a następnie kolejnych błędów, bo nie poinformowali producenta okien o korekcie wysokości 10 szt., nie sprawdzili montowanej stolarki na 1 piętrze po transporcie, po czym zamontowali ją niezgodnie ze szyuką budowalną poniżej punktu 0 zapewniając nas, że wszystko było sprawdzone. W efekcie końcowym zobowiązali się do demontażu, poprawienia wysokości i ponownego montażu stolarki okiennej z poziomu 1, ale jedynie w emailach. Żadne działanie nie zostało podjęte i za każdym razem przesuwają doprowadzenie towaru z umową w czasie. Jest albo brak kontaktu z ich strony, albo znajdywanie powodu, dlaczego nie mieli jak tego wykonać. W ostatnim czasie było to przez pogodę, teraz od 2 tygodni utrzymuje się 7-8 stopni to nie ma z nimi kontaktu i pewnie czekają na mrozy, żeby znów przesunąć to w czasie, albo nie zamierzają wcale tego zrobić i nas zwodzą. Czas dogodny dla nas dawno się skończył i przez brak prawidłowych okien jesteśmy wstrzymani z dalszymi pracami, co też przekłada się na nasze zobowiązania z innymi wykonawcami oraz przesuwa termin skończenia budowy i wprowadzenie się. Mieliśmy tynki i wylewki mieć w tym roku, ale przez tą sytuacje nie możemy nic, a ceny rosną i przez to poniesiemy dodatkowego koszty, nie licząc już tego, że mieliśmy na wiosnę się wprowadzić.
Co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak wyegzekwować doprowadzenie stolarki okiennej z poziomu 1 do prawidłowej i zamontowanej zgodnie ze sztuką budowlaną? Proszę o pomoc, gdzie możemy się zgłosić.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, prowadziłam już kilka podobnych spraw i chętnie pomogę. Proszę o przesłanie całości Państwa korespondencji na adres mailowy kancelarii: adwokat@kancelariaulewicz.pl to przeanalizuję sytuację i przedstawię dokładną ofertę udzielenia pomocy prawnej. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Andrzej Gąsiorowski Radca prawny (Od 2007)
Kancelaria Radcy Prawnego Andrzej Gąsiorowski
Św. Leonarda 1/20, 25-311 Kielce
Odpowiedz na Pani pytania wymaga uprzedniej analizy umowy, korespondencji z firmą (sprzedawcą/montażystą) oraz bardziej szczegółowych informacji. Dlatego obecnie mogę jedynie: 1) wskazać, że należy wysłać pismo określające sposób, w jaki chce Pani skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji, oraz wzywające drugą stronę do uczynienia Pani żądaniom zgłoszonym w tym piśmie; 2) zachęcić do kontaktu - radca prawny Andrzej Gąsiorowski (606 960 939)
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.