Pytanie z dnia 19 grudnia 2023

Dzień dobry,
Potrzebuję porady prawnej dotyczącej zamontowanie poniżej punktu 0 za wysokiej stolarki okiennej w nowo wybudowanym domie, okna są do posadzki. Wraz z siostrą się budujemy dom bliźniak i zakupiliśmy okna do całego budynku. Mieszkamy za granicą, o czym ta firma była poinformowana. Przedstawiciel firmy przyjechał, wymierzył otwory okienne na obu poziomach, wysłał nam zestawienie, które przyjęliśmy. Po jakimś czasie zauważyliśmy, że stolarka okienna na 1 pietrze w zestawieniu zamówienia jest wyższa 6 cm niż projekt domu zakłada, zgłosiliśmy to firmie realizującej zamówienie i zostaliśmy zapewnieni, że zostanie to skorygowane w trakcie produkcji. Okna zostały wyprodukowane i zamontowane, przy odbiorze przedstawiciel pokazał nam przykładowy punkt 0 do posadzki na parterze i zapewnił, że wszędzie jest prawidłowy i zostało to sprawdzone. Jedynie siostra podpisała protokół odbioru, pomimo, że zamówienie było na nas obie. Cała sytuacja trwa od początku października 2023. Po sprawdzeniu punku 0 przez elektryka okazało się, że cała stolarka okienna na 1 pietrze budynku 10 okien jest za wysoka i zamontowana poniżej punktu 0 do posadzki o 6 cm, co wpływa na położenie styropianu, wylanie odpowiedniej wysokości posadzki, instalacji ogrzewania podłogowego, instalacji wodno-kanalizacyjnej w łazience i stopnicy schodów, przy obniżeniu cm i tak podłoga wchodzi na 4 cm ramy okien. Zgłosiliśmy towar niezgodny z umową, firma początkowo próbowała zrzucić odpowiedzialność na nas, ale od początku była świadoma błędu popełnionego z ich strony, a następnie kolejnych błędów, bo nie poinformowali producenta okien o korekcie wysokości 10 szt., nie sprawdzili montowanej stolarki na 1 piętrze po transporcie, po czym zamontowali ją niezgodnie ze szyuką budowalną poniżej punktu 0 zapewniając nas, że wszystko było sprawdzone. W efekcie końcowym zobowiązali się do demontażu, poprawienia wysokości i ponownego montażu stolarki okiennej z poziomu 1, ale jedynie w emailach. Żadne działanie nie zostało podjęte i za każdym razem przesuwają doprowadzenie towaru z umową w czasie. Jest albo brak kontaktu z ich strony, albo znajdywanie powodu, dlaczego nie mieli jak tego wykonać. W ostatnim czasie było to przez pogodę, teraz od 2 tygodni utrzymuje się 7-8 stopni to nie ma z nimi kontaktu i pewnie czekają na mrozy, żeby znów przesunąć to w czasie, albo nie zamierzają wcale tego zrobić i nas zwodzą. Czas dogodny dla nas dawno się skończył i przez brak prawidłowych okien jesteśmy wstrzymani z dalszymi pracami, co też przekłada się na nasze zobowiązania z innymi wykonawcami oraz przesuwa termin skończenia budowy i wprowadzenie się. Mieliśmy tynki i wylewki mieć w tym roku, ale przez tą sytuacje nie możemy nic, a ceny rosną i przez to poniesiemy dodatkowego koszty, nie licząc już tego, że mieliśmy na wiosnę się wprowadzić.
Co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak wyegzekwować doprowadzenie stolarki okiennej z poziomu 1 do prawidłowej i zamontowanej zgodnie ze sztuką budowlaną? Proszę o pomoc, gdzie możemy się zgłosić.

Dzień dobry, prowadziłam już kilka podobnych spraw i chętnie pomogę. Proszę o przesłanie całości Państwa korespondencji na adres mailowy kancelarii: adwokat@kancelariaulewicz.pl to przeanalizuję sytuację i przedstawię dokładną ofertę udzielenia pomocy prawnej. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 grudnia 2023 14:55 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2023 14:55 Obejrzało: 110 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Odpowiedz na Pani pytania wymaga uprzedniej analizy umowy, korespondencji z firmą (sprzedawcą/montażystą) oraz bardziej szczegółowych informacji. Dlatego obecnie mogę jedynie: 1) wskazać, że należy wysłać pismo określające sposób, w jaki chce Pani skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji, oraz wzywające drugą stronę do uczynienia Pani żądaniom zgłoszonym w tym piśmie; 2) zachęcić do kontaktu - radca prawny Andrzej Gąsiorowski (606 960 939)

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 lutego 2024 12:45 Zmodyfikowano dnia: 3 lutego 2024 12:45 Obejrzało: 90 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.