Pytanie z dnia 16 kwietnia 2020

Dzień dobry,.

Pracuję w adm. samorządowej.
Podpisuję decyzje adminiastracyjne pieczątka "z up.", jednak takiego upoważnienia nie posiadam.
Czy pracodawca powinien mi je dać czy istnieją jakieś odstępstwa?

Małgorzata

Witam, bezwzględnie takie upoważnienie musi Pani mieć na piśmie pod rygorem nieważności. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 kwietnia 2020 09:22 Zmodyfikowano dnia: 20 kwietnia 2020 09:22 Obejrzało: 238 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Odpowiedź jest jednoznaczna - musi mieć Pani odpowiednie pisemne upoważnienie do podpisywania decyzji administracyjnych. Wynika to bezpośrednio z treści art. 268a k.p.a., który to stanowi, że organ administracji publicznej może upoważniać, w formie pisemnej, pracowników obsługujących ten organ do załatwiania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń, a także do poświadczania za zgodność odpisów dokumentów przedstawionych przez stronę na potrzeby prowadzonych postępowań z oryginałem. Upoważnienie powinno precyzyjnie określać zakres, tzn. które decyzje może Pani podpisywać. Ponadto, pisemne upoważnienie, w tym do wydawania decyzji musi być skierowane do konkretnego pracownika, a nie do osoby zajmującej określone stanowisko (vide: wyr. NSA z 11.5.2007 r. I OSK 832/06, Legalis). Polecam się na przyszłość i życzę powodzenia w tych trudnych czasach.

Odpowiedź nr 2 z dnia 20 kwietnia 2020 11:48 Zmodyfikowano dnia: 20 kwietnia 2020 11:48 Obejrzało: 238 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.