Pytanie z dnia 16 kwietnia 2020
Dzień dobry,.
Pracuję w adm. samorządowej.
Podpisuję decyzje adminiastracyjne pieczątka "z up.", jednak takiego upoważnienia nie posiadam.
Czy pracodawca powinien mi je dać czy istnieją jakieś odstępstwa?
Małgorzata
Grzegorz Kantecki Radca prawny (Od 2010)
Grzegorz Kantecki Kancelaria Radcy Prawnego
Aleja Przyjaciół 1 lok. 12, 00-565 Warszawa
Witam, bezwzględnie takie upoważnienie musi Pani mieć na piśmie pod rygorem nieważności. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki
Podziękowałeś prawnikowi
Sławomir Waliduda Adwokat (Od 1993)
Kancelaria Adwokacka adw. Sławomir Waliduda
Tadeusza Kościuszki 6/5, 50-038 Wrocław
Odpowiedź jest jednoznaczna - musi mieć Pani odpowiednie pisemne upoważnienie do podpisywania decyzji administracyjnych. Wynika to bezpośrednio z treści art. 268a k.p.a., który to stanowi, że organ administracji publicznej może upoważniać, w formie pisemnej, pracowników obsługujących ten organ do załatwiania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń, a także do poświadczania za zgodność odpisów dokumentów przedstawionych przez stronę na potrzeby prowadzonych postępowań z oryginałem. Upoważnienie powinno precyzyjnie określać zakres, tzn. które decyzje może Pani podpisywać. Ponadto, pisemne upoważnienie, w tym do wydawania decyzji musi być skierowane do konkretnego pracownika, a nie do osoby zajmującej określone stanowisko (vide: wyr. NSA z 11.5.2007 r. I OSK 832/06, Legalis). Polecam się na przyszłość i życzę powodzenia w tych trudnych czasach.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.