Pytanie z dnia 25 czerwca 2021
Dzień dobry,
proszę o konsultację w przedstawionej sprawie.
prowadzę hodowlę kotów brytyjskich. Hodowla jest zarejestrowana, koty są pod stałą opieką weterynarza. 21 maja sprzedałam kocurka. Rano 22.05. zadzwoniła nowa właścicielka, że kot zmarł. Powiedziałam, że w tej kwestii ma wykonać sekcję zwłok.
Przez miesiąc Pani się nie odzywała. Odezwała się 22.06, mówiąc, że chce otrzymać połowę pieniędzy za tego kota. Sekcji nie wykonała. Sugerowała, że to moja wina. Ja jednak przypuszczam, że kot miał zbyt dużo stresu.
W dniu wydania kota, przy mnie kocię wypadło z rąk nowego właściciela z wysokości ok 1,5 m. Do tego Pani ma dwa psy, sugerowałam, że musi odizolować psy od kotka w pierwszych dnia, a ona powiedziała, że nie ma takiej możliwości. Niestety są to tylko moje przypuszczenia, ponieważ sekcja nie została wykonana.
Czy w tej kwestii powinnam oddać Pani pieniądze ?
Pozdrawiam
Sandra
To zależy od tego, na jakiej podstawie kupująca opiera swoje żądanie (np. czy twierdzi, że kot był chory), konieczna byłaby także analiza treści zawartej umowy i dotychczasowej korespondencji. W razie zainteresowania zapraszam do kontaktu.
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, w mojej ocenie - na podstawie opisu - nie ma podstaw do zwrotu ceny kota. Kupująca musiałaby udowodnić, że kot chorował itp. Oczywiście ostateczna decyzja należy do Pani. Pozdrawiam, Michał Okoniewski, adwokat
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.