Pytanie z dnia 18 kwietnia 2018

Dzień dobry,
Proszę o pomoc w następującej sprawie. Przepracowałam u pracodawcy 10 lat, co roku przyznawana jest premia roczna związana z osiągniętymi wynikami indywidualnymi, zleconymi zadaniami i wynikami firmy. Dodatkowo po tej premii wypłacana jest premia/nagroda prezesa w związku z osiągniętym dochodem przedsiębiorstwa. Premia (pierwsza) była wypłacona z opóźnieniem w marcu. Na spotkaniu firmowym (również w marcu) poinformowano, że premia/nagroda prezesa za wyniki firmowy będzie wypłacona w połowie kwietnia. Mój stosunek pracy ustał 31.03 (porozumienie stron, miesięczny okres wypowiedzenia). Pracodawca odmówił wypłaty premii/nagrody powołując się na to, że w momencie tej wypłaty nie jestem już pracownikiem. Czy ma do tego prawo?
Pracownicy otrzymali również podwyżki (w zeszłym roku był to marzec), w tym roku ustalono kwiecień. Czy pracodawca może zmieniać okres, w którym są one przyznawane? Co roku był to marzec. Mnie ona nie objęła.
Dziękuje.

Szanowna Pani, czy u pracodawcy obowiązywał regulamin premiowania czy też zostało to uregulowane w umowie o pracę? Z poważaniem, adwokat Galina Gajda

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 kwietnia 2018 18:53 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2018 18:53 Obejrzało: 263 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.