Pytanie z dnia 11 września 2021
Dzień dobry. Prowadzę działalność usługową (-piaskowanie).Podczas wykonywania usługi u klienta okazało się że niechcący piaskując zostały uszkodzone szyby w oknach. Teraz klient nie chce wypłacić pieniądzy za usługę i obciążać mnie kosztami wymiany okien (stwierdził że 5 okien jest do wymiany a koszt to ok.70tys.złotych).Nadmieniam że nie było umowy na wykonanie usługi.Moja firma nie jest również ubezpieczona aby móc pokryć straty z ubezpieczenia a mnie zwyczajnie na to nie stać. Jak można racjonalnie rozwiązać ten problem.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, klient może dochodzić naprawienia rzeczywistej szkody. Umowa była, ale zawarta ustnie. Proszę rozważyć zlecenie opinii biegłego dla wyceny szkody. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663182634
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. 1. Klient ma prawo domagać się od Pana odszkodowania za rzeczywiście poniesioną szkodę niezależnie od tego czy szkoda powstała w ramach prowadzonej przez Pana działalności czy też nie. Jeśli chodzi natomiast o umowę to została ona zawarta, tyle że ustnie. 2. Może Pan wezwać klienta do zapłaty i wejść z nim w spór co do tego przed sądem, natomiast w związku z wadliwym (zdaniem klienta) wykonaniem usługi i tak postępowanie to zostanie zawieszone do czasu rozpatrzenia roszczenia klienta z tytułu wadliwego wykonania usługi. 3. Jedynym rozwiązaniem pozasądowym jest próba negocjacji z klientem i dojście do porozumienia na tej drodze. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.