Pytanie z dnia 18 maja 2020

Dzień dobry - prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą - sprzedaję na Allegro obuwie. Klient w zeszłym roku w sierpniu zgłosił, że uszkodzeniu uległy buty które kupił miesiąc wcześniej. Przesłał zdjęcie uszkodzenia. Został poinstruowany w jaki sposób przebiega proces reklamacji i jak ma odesłać towar. Towar odesłał w tym roku w maju - buty wyglądają na mocno używane. Klient przyznał że założył je jeden czy dwa razy po zgłoszeniu reklamacji. Według nas było to więcej razy. Jak odnieść się do takiej reklamacji? Dział prawny Allegro twierdzi, że do uznania reklamacji nie potrzebny jest nam zwrot towaru i powinniśmy odnieść się do tej reklamacji w terminie 14 dni od zgłoszenia przez klienta, że towar ma wadę. Odnieśliśmy się do tego zgłoszenia prosząc o odesłanie rzeczy. Według nas ani my ani rzeczoznawca nie może ocenić czy reklamacja jest zasadna czy nie jeśli nie mamy w ręku wadliwej rzeczy. Dodatkowo po złożeniu reklamacji klient w dalszym ciągu używał rzeczy a teraz domaga się wydania nowych butów lub zwrotu gotówki. Co w tym wypadku mówią przepisy? Byłabym wdzięczna za pomoc - nie udało mi się znaleźć żadnego paragrafu na ten temat. Z poważaniem Ida

Kancelaria zajmuje się przygotowaniem takich opinii, jak również prowadzeniem spraw sądowych w tym zakresie, zapraszam do kontaktu, pod nr. tel: 502 552 460, bądź drogą mailową: kancelaria@adwokatbukowski.pl z poważaniem Adwokat Michał Bukowski

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 maja 2020 18:31 Zmodyfikowano dnia: 20 maja 2020 18:31 Obejrzało: 302 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.