Pytanie z dnia 16 maja 2018
Dzień dobry,
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą zajmującą się handlem online. Towary sprzedaję nie tylko na rynku krajowym ale również na zagranicznych poprzez różne serwisy aukcyjne. Sprawa dotyczy serwisu eBay.co.uk, w którym sprzedałem towar, poniżej szczegóły:
24 marca br. kupujący z Nikaragui zakupił ode mnie towary, za które zapłacił poprzez serwis PayPal.
26 marca br. towar został wysłany za pośrednictwem Poczty Polskiej (listem poleconym priorytetowym z możliwością monitorowania przesyłki).
23 kwietnia br. kupujący otworzył przeciwko mnie sprawę za pośrednictwem serwisu eBay ze względu na to, że nie otrzymał przedmiotu (przesyłka znajduje się cały czas w transporcie o czym świadczą pojawiające się kolejne statusy z monitoringu). W tym samym momencie serwis PayPal (za pośrednictwem którego otrzymałem zapłatę) zamroził środki (brak możliwości ich wypłaty).
3 maja br. serwis eBay podjął niekorzystną dla mnie decyzję i bez jakiegokolwiek zapytania i informowania mnie zwrócił wpłatę kupującemu – pobrano z mojego konta PayPal zamrożone wcześniej środki.
6 maja br. złożyłem odwołanie od tej decyzji do serwisu eBay gdzie otrzymałem odpowiedź, że serwis może jeszcze poczekać 10 dni i jeśli w tym czasie przesyłka zostanie doręczona otrzymam środki z powrotem.
14 maja br. serwis eBay podjął ostateczną decyzję o zamknięciu sprawy i rozstrzygnął ją na korzyść kupującego. Oprócz środków które straciłem, eBay utrzymał w mocy pobrane wcześniej prowizje za sprzedaż.
Do dnia dzisiejszego (16.05) przesyłka nie została doręczona ale znajduje się nadal w transporcie (ostatni status przesyłki pochodzi z 11.05). Złożyłem już reklamację na Poczcie Polskiej ale Poczta, zgodnie ze swoim regulaminem ma na odpowiedź 3 miesiące. W tym czasie przesyłka już za pewne zostanie doręczona, a w odpowiedzi na reklamację otrzymam informację, że jest ona nieuzasadniona, bo przecież przesyłka została doręczona (już nieraz taka odpowiedź została przesłana).
Moje pytania brzmią:
1. Czy eBay w porozumieniu z PayPal miał prawo bez mojej zgody, wiedzy i wcześniejszym informowaniu mnie najpierw zamrozić środki, które wpłacił Kupujący, a następnie zwrócić je Kupującemu ?
2. Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi „NIE” to gdzie w takim przypadku mogę się odwołać lub ewentualnie złożyć pozew ? Odwołanie do serwisu eBay nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.
Proszę o przesłanie wyceny na moje zapytanie.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
Jan
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.