Pytanie z dnia 27 czerwca 2022
Dzień dobry,
Prowadzę sklep dropshippingowy na zasadzie pośrednictwa (zamawianie towaru z Azji). Klient złożył zamówienie, ale nie odebrał go bo taki miał kaprys. Zamówienie to ląduje w sortowni gdzie zostanie zutylizowane, czyli nie odzyskam za zakupione przedmioty, a klient chce zwrotu pieniędzy. Czy mogę coś z tym zrobić?
Michał Mikołajczak Radca prawny (Od 2009)
Kancelaria Radcy Prawnego Michał Mikołajczak
Dąbrowskiego 77A, V Piętro, 60-529 Poznań
Dzień dobry, proszę opisać dokładnie, jak wyglądał proces składnia przez klienta zamówienia, a następnie rezygnacja z niego (przede wszystkim, w jakich terminach). Należałoby także zobaczyć, w jaki sposób reguluje to regulamin sklepu. Z poważaniem r.pr. Michał Mikołajczak, tel.: 692 326 880, e-mail: michal.mikolajczak@mm-kancelaria.com, www.mm-kancelaria.com
Podziękowałeś prawnikowi
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, sprawa nie jest taka oczywista, gdyż w relacji do klienta występuje ów sklep jako sprzedawca, kupujący natomiast jest w opisanej sytuacji w zwłoce z odbiorem towaru (nie wykonał swojej części umowy), więc to Pan może złożyć towar jako przedmiot do depozytu i żądać pokrycia kosztów przechowania (i/lub utylizacji) a nawet odszkodowania za niewykonanie umowy przez klienta. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.