Pytanie z dnia 27 czerwca 2022

Dzień dobry,
Prowadzę sklep dropshippingowy na zasadzie pośrednictwa (zamawianie towaru z Azji). Klient złożył zamówienie, ale nie odebrał go bo taki miał kaprys. Zamówienie to ląduje w sortowni gdzie zostanie zutylizowane, czyli nie odzyskam za zakupione przedmioty, a klient chce zwrotu pieniędzy. Czy mogę coś z tym zrobić?

Dzień dobry, proszę opisać dokładnie, jak wyglądał proces składnia przez klienta zamówienia, a następnie rezygnacja z niego (przede wszystkim, w jakich terminach). Należałoby także zobaczyć, w jaki sposób reguluje to regulamin sklepu. Z poważaniem r.pr. Michał Mikołajczak, tel.: 692 326 880, e-mail: michal.mikolajczak@mm-kancelaria.com, www.mm-kancelaria.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 czerwca 2022 09:57 Zmodyfikowano dnia: 28 czerwca 2022 09:57 Obejrzało: 263 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, sprawa nie jest taka oczywista, gdyż w relacji do klienta występuje ów sklep jako sprzedawca, kupujący natomiast jest w opisanej sytuacji w zwłoce z odbiorem towaru (nie wykonał swojej części umowy), więc to Pan może złożyć towar jako przedmiot do depozytu i żądać pokrycia kosztów przechowania (i/lub utylizacji) a nawet odszkodowania za niewykonanie umowy przez klienta. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 czerwca 2022 10:16 Zmodyfikowano dnia: 28 czerwca 2022 10:16 Obejrzało: 263 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.