Pytanie z dnia 14 maja 2020
Dzień dobry,
Prowadzę sklep z częściami motoryzacyjnymi. Posiadam magazyn z nowymi częściami, które leżą niesprzedane od wielu lat i za które płacę co roku podatek. Chciałbym je sprzedać w internecie poprzez sprzedać wysyłkową. Niestety, nie posiadają już one gwarancji producenta- czy w obecnej sytuacji, wystawiając paragon po sprzedaży, kupującemu przysługuje prawo do reklamacji, nawet jeśli uwzględnię jej brak w opisie aukcji?
Sławomir Wójcik Radca prawny (Od 1999)
KancelariaWójcik.Com KANCELARIA PRAWNA
Kościelna 4, 62-030 Luboń
Pana problem jest nietypowy. Jednak osoby kupujące części na paragon i przez internet (czyli konsumenci) mają prawo do rękojmi wobec pana, oraz dodatkowo do zwrotu towaru kupionego przez internet bez podania powodu. Jeśli towar był objęty gwarancja producenta, ale ta gwarancja już wygasła, należy o tym uprzedzić kupującego.
Podziękowałeś prawnikowi
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, oczywiście, jeśli kupującymi będą osoby fizyczne nie będzie Pan mógł wyłączyć rękojmi. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.