Pytanie z dnia 24 sierpnia 2017

Dzień dobry,
prowadzę własną spółkę z o.o. wystawiając fakturę co miesiąc firmie X za prowadzone doradztwo w zakresie sprzedaży. Firma X postanowiła obciążyć mnie karą za miesiące czerwiec i lipiec oraz 3 tygodnie sierpnia w związku z niewykonywaniem zadań zleconych tj. raportowania wizyt i działań w wysokości 5% wartości umowy podstawowej za każdy tydzień nierealizowanych obowiązków.
Czy jest to prawnie zgodne skoro w umowie nie ma informacji na temat kar a faktury za miesiąc czerwiec, lipiec, zostały zatwierdzone przez przełożonych i wypłacone poprawnie?

Dzień dobry, jeśli umowa nie przewiduje kary umownej, kontrahent nie może jej od Pana dochodzić. Może natomiast dochodzić odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy, ale będzie musiał wykazać wysokość ponoszonej szkody, nienależyte wykonanie umowy przez Pana oraz związek przyczynowy między Pana zaniechaniem, a poniesioną szkodą. Pozdrawiam Adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 sierpnia 2017 09:34 Zmodyfikowano dnia: 26 sierpnia 2017 09:34 Obejrzało: 337 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry Kara umowna może zostać nałożona tylko jeśli została zastrzeżona w umowie i wskazana jej wysokość (albo podstawa obliczenia) oraz przyczyny jej nałożenia (np. nieprawidłowe wykonanie zobowiązania polegające na ...). Jeśli tego brak kara umowna nałożona być nie może. Z poważaniem

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 sierpnia 2017 21:14 Zmodyfikowano dnia: 26 sierpnia 2017 21:14 Obejrzało: 336 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.