Pytanie z dnia 19 maja 2020
Dzień dobry,
prowadzę z narzeczoną sklep internetowy z nową odzieżą. Zgodnie z prawem klientowi przysługuje prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny, oraz zwrot kosztów za przesyłkę zwrotną do wysokości najtańszej oferowanej formy dostawy przez sprzedawcę.
Mam do tych zapisów następujące pytania:
1.Dowiedziałem się, że kupujący ma dwa tygodnie na zgłoszenie zwrotu towaru / na zgłoszenie oświadczenia o zwrocie. Teoretycznie, przysługuje od daty zgłoszenia oświadczenia zwrotu 14 dniowy okres nadania wysyłki zwrotnej. Lecz dowiedziałem się że okres ten może się wydłużyć, kupujący nie musi koniecznie przestrzegać tego terminu, i ciągle jest "na prawie" gdyż jego oświadczenie jest wciąż zobowiązujące, a okres ten może się wydłużać w "nieskończoność".
2.Zwrot kosztów z wyrównaniem do najtańszej oferowanej formy dostawy przez sprzedającego. W związku z tym, czy najtańszym sposobem dostawy towaru może byc odbiór osobisty za 0zł?
Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam Karol
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, 1. nie wiem od kogo się Pan takich rzeczy dowiedział, ale na pewno twierdzenia te nie są oparte na obowiązujących przepisach. 2. nie. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.