Pytanie z dnia 03 maja 2021
Dzień dobry, prowadziłam sklep internetowy, od lutego tego roku już go nie prowadzę, został sprzedany, a działalność zamknięta.
Mam problem z zamówieniem z 2019 roku z grudnia, faktura z 17.12.2019. Klient miał wysłany towar z Niemiec, z naszej hurtowni z którą współpracowaliśmy w systemie dropshipping, ale klinet nie odebrał zamówienia, dpd nam napisało, że były próby dostawy, a pote,m umówiony był odbiór osobisty do którego nie doszło, towar wrócił do Niemiec. Z Niemiec nam nic nie powiedzieli, że był zwrot w styczniu 2020.
Klient mimo wszystko zapłacił za fakturę w stycznia 2020, faktura miała odroczona płatność.
Dopiero teraz upomina się klient, który jest przedsiębiorcą- jest to szpital o ten towar, po roku i 4 miesiącach. Nowy włąsciel sklepu po odkupieniu, nie podjął współpracy z tą niemiecką hurtownią, a ja teraz nie mam możliwości zrobienia korekty faktury.
Za zakupiony towar z grudnia 2019 i nie mam również zrobionej korekty, ani nie zwróconych pieniędzy od hurtowni
Klient, który nie jest konsumentem zapłacił za towar, ale go nie odebrał, a teraz się upominają, a jeszcze wyjaśnienia z DPD nie są możliwe, sprawa przedawniona.
Co to zrobić w takiej sytuacj? Prosze o poradę
Kasia
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, proszę najpierw zajrzeć do umowy sprzedaży sklepu - czy tam nie leży odpowiedź na Pani pytanie. Jeśli nie, to trzeba sięgnąć do Kodeksu cywilnego. Przepis art. 55(4) k.c. stanowi, iż nabywca przedsiębiorstwa [w tym przypadku sklepu] jest odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, chyba że w chwili nabycia nie wiedział o tych zobowiązaniach, mimo zachowania należytej staranności. Odpowiedzialność nabywcy ogranicza się do wartości nabytego przedsiębiorstwa według stanu w chwili nabycia, a według cen w chwili zaspokojenia wierzyciela. Odpowiedzialności tej nie można bez zgody wierzyciela wyłączyć ani ograniczyć. Zatem ta firma może żądać zwrotu uiszczonych środków za nietrzymany towar od Pani, od nowego właściciela sklepu lub też od Pani i sklepu jednocześni. Zaspokojenie go przez którąkolwiek z tych osób zwalnia pozostałych - no i zastają rozliczenia wewnętrzne. Pozdrawiam,
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, Stan faktyczny jest dość skomplikowany i wielowątkowy. Należałoby również przeanalizować dokumenty. Jeśli jest Pani zainteresowana to zapraszam do kontaktu: biuro@starobrat-kancelaria.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.