Pytanie z dnia 30 kwietnia 2020

Dzień dobry. Przez dwa lata po wymianie licznika PGNiG fakturowało zużycie gazu z niewłaściwego (nie naszego) licznika rejestrującego zaniżone zużycie. Nr licznika na fakturach był jednak właściwy, odczyty nie. Narósł olbrzymi dług. Czy mamy szansę na jego anulowanie skoro powstał nie z naszej winy. Faktury były akceptowane przez nas i opłacane gdyż nr licznika zgadzał się, a wskazań nie sprawdzaliśmy. Przyczyną był brak odpowiedniego urządzenia do zdalnego odczytu. Znacznie mniejsze zużycie wiązaliśmy z ociepleniem budynku, które zbiegło się w czasie z wymianą licznika. Czy mamy szansę na zmniejszenie zobowiązań? Uzyskaliśmy jedynie rozłożenie na raty na okres roku.

Dzień dobry, w takiej sytuacji nastąpiło bezpodstawne wzbogacenie PGNiG, ponieważ płaciliście Państwo za gaz, którego nie zużyliście. Przysługuje Państwu roszczenie o zwrot pieniędzy, które zapłaciliście. Niemniej jednak te pieniądze mogą zostać przeznaczone na pokrycie zobowiązania za gaz wg wskazań prawidłowego licznika. Nie powinni Państwo dwukrotnie płacić za gaz. Gdyby potrzebowali Państwo pomocy w negocjacjach z PGNiG, zapraszam do kontaktu. Z wyrazami szacunku adwokat Jakub Elegańczyk tel. 696 850 775 e-mail: j.eleganczyk@eleganczyk.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 kwietnia 2020 14:18 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2020 14:18 Obejrzało: 262 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.