Pytanie z dnia 21 września 2018

Dzień dobry. Przez ponad rok mamy z kolegą niemały problem z właścicielem wynajmującym nam mieszkanie. Pomijając poprzednie problemy, np. zmuszanie do zapłacenia za coś, czego nie było w umowie, teraz poinformowała nas, że nie dostaniemy pilota do otwarcia bramy na parking, gdyż nie udało się naprawić szkody, którą spowodowaliśmy. Jednakże sprawa bramy została zamknięta w tamtym roku, osobiście płaciliśmy za naprawę, a właścicielka powiedziala, że temat bramy jest zamknięty i z pełną świadomościa podpisala z nami nowa umowe gwarantującą nam pilota do bramy oraz dostęp do parkingu, który teraz chce nam odebrać. Ponadto przez ponad rok nie było również domofonu, a przez pół roku bramy, która także była zapisana w umowie. Dodatkowo zabrania również zapraszania kogokolwiek do mieszkania i grozi rozwiązaniem umowy z tego powodu. Chciałbym zapytać czy w takiej sytuacji mamy jakieś prawne podstawy aby żądać obniżenia czynszu lub możemy być pewni swojego zdania i nie godzić się np. na zabranie możliwości parkowania? W jaki sposób jej to wytlumaczyć poniewaz zadne logiczne argumenty do niej nie trafiają. Dodam, że czynsz pobiera gotówka, więc istnieje spora szansa, że nie odprowadza podatku do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo dopuściła się kłamstwa podczas podpisywania umowy mowiąc, że umowa nie została zmieniona po czym całkowicie zmieniła jeden z paragrafów na jej korzyść (dodała zapisek o opłacie, którą musieliśmy uiścić, pomimo że nie było jej w umowie - wspomniałem o tym wyżej)

Dzień dobry, Jeśli wynajmująca nie wykonuje obowiązków zawartych w umowie, możliwe jest złożenie pozwu do sądu, czy zwrócenie się do rzecznika praw konsumenta. Oczywiście w ramach negocjacji warto zażądać obniżenia czynszu. Z opisywanych w zapytaniu trudności w komunikacji z wynajmującym, najrozsądniejszym byłoby rozwiązanie umowy i znalezienie innego mieszkania. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień http://www.adwokat-katowice.com.pl http://www.rozwod-adwokat.com.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 września 2018 18:20 Zmodyfikowano dnia: 21 września 2018 18:20 Obejrzało: 470 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, skoro właścicielka nie wykonuje zawartej umowy, to można żądać obniżenia czynszu. Jeśli umowa przewiduje możliwość parkowania, to możecie żądać jej przestrzegania. Jeśli zapłaciliście za szkody i właścicielka Wam to potwierdziła na piśmie, to nie ma prawa zgłaszać z tego tytułu roszczeń. Co do kłamstwa przy podpisywaniu umowy, to należy je czytać przed podpisaniem. Jeśli ją podpisaliście ze zmienioną treścią, to nie możecie podnosić zarzutu kłamstwa. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 września 2018 20:04 Zmodyfikowano dnia: 21 września 2018 20:04 Obejrzało: 469 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.