Pytanie z dnia 29 kwietnia 2020
Dzień dobry,
spotkałem się z następującym problemem. Zleciłem wykonanie strony internetowej jednoosobowej firmie. Umowa została spisana i zgodnie z umową zleceniobiorca otrzymał zaliczkę w kwocie 500 zł. Usługa nie została wykonana. Zleceniobiorca w pierwszej kolejności przekroczył czas realizacji zlecenia, po czym otrzymał ode mnie w drodze wyjątku możliwość ewentualnego przesunięcia daty realizacji zlecenia (nie było aneksu do umowy). Z powyższej daty też się nie wywiązał, w dalszym ciągu nie odbierając telefonu, kłamiąc, że cokolwiek robi itd. Całość korespondencji odbywała się przez e-mail oraz komunikator WhatsApp (kluczowa korespondencja poprzez e-mail). Zleceniobiorca tłumaczył się później problemami rodzinnymi, z związku z tym zaproponowałem jedynie zwrot zaliczki bez dochodzenia odszkodowania za poniesione straty, że strona nie została wykonana. Zleceniobiorca jednak nie wykonał żadnego ruchu i unika zwrotu zaliczki.
Chciałem zapytać jakie kroki powinienem teraz przedsięwziąć?
Pozdrawiam
Dzień dobry w pierwszej kolejności wezwanie do zapłaty, następnie pozew do sądu. W razie wątpliwości oraz pytań zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, należy oficjalnie odstąpić od umowy i wysłać wezwanie do zwrotu zaliczki, a następnie wnieść pozew do sądu. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.