Pytanie z dnia 07 listopada 2018
Dzień dobry.
Szanowni Państwo,
Zwracam się z prośbą o poradę na temat nieruchomości i zobowiązań Zarządcy tejże nieruchomości do działania na rzecz dobra wspólnoty i jakości życia mieszkańców.
Sytuacja opisania poniżej ma miejsce już od ok. 2 lat. W załączeniu szczegółowy opis problemu, który stanowił część wniosku do jednego z organów państwowych.
W skrócie mamy w budynku lokal usługowy, który utrudnia funkcjonowanie lokatorów sąsiadujących z nim mieszkań. Jest to notoryczne działanie, którego negatywne skutki są zgłoszone zarządcy i właścicielowi lokalu. Lokal został wynajęty pod bistro/restaurację wegańską. Zapach jest straszny, cała klatka schodowa jak w jadłodajni 24h.
I tutaj pojawia się moje pytanie.
Czy jest możliwe prawne egzekwowanie od zarządcy podjęcie działań na rzecz usunięcia lub zniwelowania szkodliwych i uciążliwych warunków funkcjonowania tego lokalu?
Obecnie jesteśmy bezradni jako mieszkańcy i nie możemy doprosić się o interwencje i podjęcie jakiś konkretnych działań.
Z góry dziękuję za odpowiedź i jakąkolwiek radę, co z tym można dalej zrobić.
Pozdrawiam! Piotr
Grzegorz Kantecki Radca prawny (Od 2010)
Grzegorz Kantecki Kancelaria Radcy Prawnego
Aleja Przyjaciół 1 lok. 12, 00-565 Warszawa
Witam, przedstawiony problem znacznie wykracza poza formę krótkich, darmowych odpowiedzi na pytania prawne, natomiast jedno jest pewne, że: 1. to wspólnota zatrudnia zarządcę i zleca mu zadania, więc upoważnienie zarządcy do podjęcia kroków prawnych (i zapłata za dodatkowe zlecenie) jest możliwe. Zarządca co do zasady takimi rzeczami się nie zajmuje tylko prawnik; 2. zapach na klatce schodowej jest niedopuszczalny i można/trzeba z tym zjawiskiem walczyć, być może nawet poprzez wypowiedzenie umowy najmu. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.