Pytanie z dnia 05 maja 2020

Dzień dobry, w czerwcu miałam wyjechać do pracy w USA za pomocą programu typu "Work & Travel", który musiałam wcześniej opłacić. W umowie jest napisane, że w związku ze zdarzeniami losowymi większość kosztów zostaje zwrócona, jednak firma chce zwrócić tylko połowę kosztów tłumacząc, że pandemia koronawirusa nie jest zdarzeniem losowym. Jak mogę wyegzekwować zwrot większości kosztów od tej firmy? Pozdrawiam.

pozostaje droga sądowa, a jest to zdarzenie losowe którego się nie dało przewidzieć.

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 maja 2020 21:06 Zmodyfikowano dnia: 5 maja 2020 21:06 Obejrzało: 239 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Szanowna Pani, Co do zasady w sytuacji, gdy lot do USA nie będzie możliwy, co w obecnym stanie rzeczy jest jak najbardziej prawdopodobne, ma miejsce niemożliwość świadczenia. Jeżeli zaś jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. W Pani przypadku konieczne jeszcze jest zapoznanie się z zawartą przez Panią umową, aby można było precyzyjnie udzielić Pani odpowiedzi na postawione pytanie. Zapraszam do kontaktu w razie potrzeby: marcin.glusek@rewolinski.com Z poważaniem, Marcin Głusek radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 6 maja 2020 12:16 Zmodyfikowano dnia: 6 maja 2020 12:16 Obejrzało: 236 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.