Pytanie z dnia 29 stycznia 2018

Dzien dobry
W listopadzie tamtego roku zlecilam szycie sukienek jednej ze szwalni w Kaliszu, w tym miesiecu (Styczen) odebralam to zlecienie i jest uszyte niezgodnie z moimi wskazowkami.
Szwalnia przyznaje sie do bledu, ale probuje zmusic mnie do przyjecia produktu twierdzac, ze " nie jest tak zle abym nie mogla tego sprzedac"
Szablony zostaly zle przygotowane i nie sprawdzone przed szyciem. Umawialismy sie na inne ilosci i inne rozmiary oraz wymiary.
Nie jest mozliwe poprawienie tego, poniewaz szef nie chce poniesc kosztow kolejnej produkcji. Zaoferowal mi abym przyjela to co jest, a nie doliczy mi "zmyslonych" kosztow, ktore nawet nie powinny byc brane pod uwage (koszt naprawy zaciskarki, ktora zakupilam a jego pracownicy zepsuli, wydrukowanie metek, ktore na pierwszej rozmowie slownie powiedzial ze sa wliczone w cene produkcji, uszycie modelu - za ktory juz zaplacilam i mam to rozpisane w jego kosztach w emailu)

Za to zlecienie zaplacilam zanim sprawdzilam produkt.
Oczekuje od nich zwrotu pieniedzy + zwrotu za poniesione koszty produkcyjne.
Pomiedzy mna na szwalnia nie bylo zadnej pisemnej umowy, jedynie slowna oraz kilka emaili potwierdzajacych co ma byc uszyte i w jakich rozmiarach.
Produkcja nie jest duza, wartosc to ok 2000 tys zl.

Prosze mi powiedziec jak mozna prawnie rozwiazac ta sprawe? Czy bez przedstawienia umowy pisemnej mam w ogole szanse na rozwiazanie tej sprawy?

Pozdrawiam

Oczywiście, że ma Pani szanse umowa ustna też jest wiążąca.Maile stanowią dowód w sprawie. Może Pani żądać wykonania umowy zgodnie z zamówieniem bądź odstąpić od niej żądając naprawienia szkody wynikłej z jej niedotrzymania.

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 lutego 2018 23:28 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2018 23:28 Obejrzało: 153 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.