Pytanie z dnia 01 kwietnia 2016
Dzień dobry, w lutym 2015 roku byłam na szkoleniu wstępnym do nowej pracy, po szkoleniu otrzymałam umowę do podpisania (własna działalność gospodarcza) gdzie było zaznaczone, że w przypadku rezygnacji (odmówienia podpisania umowy) mam obowiązek zwrócić koszta szkolenia (ok. 1000 zł), przed szkoleniem o tym nie poinformowano. W umowie również był paragraf, że za każdego klienta, z którym podpiszę umowę, a w ciągu 1 roku zrezygnuje z korzystania usług firmy X muszę oddać prowizję. Dla firmy X pracowałam od marca 2015 do 27 października 2015. Kilku z moich klientów zrezygnowało z usług świadczonych przez firmę X. 19 stycznia 2015 roku otrzymałam na maila wiadomość następującej treści: "W związku z rozwiązaniem Umowy o współpracy z dniem 27.10.2015r, uprzejmie informuję, że zgodnie z postanowieniami załącznika do Umowy o współpracy, regulującego kwestie naliczenia, wypłaty i rozliczenia wynagrodzenia premiowego, należna dla firmy X kwota zaliczek wynosi x zł. Do uregulowania przez Pania pozostaje kwota x zł. Płatności prosimy dokonać niezwłocznie na konto firmy X, nr rachunku bankowego 00. W tytule wpłaty/przelewu prosimy wpisać: ?spłata zadłużenia, nr wewnętrzny pracownika?." W załączniku otrzymałam zestawienie wynagrodzenia za każdy miesiąc pracy, ale nie fakturę korygującą! 29.02.2016 otrzymałam ponownie taką samą wiadomość, wciąż bez faktury korygującej. W ubiegłym tygodniu otrzymałam listownie (polecony bez potwierdzenia odbioru) pismo z firmy windykacyjnej z terminem 7 dnia na wpłatę kwoty. W tym piśmie nie ma zawartego pouczenia co do moich praw. Domyślam się, że jeśli nie wpłacę otrzymam nakaz zapłaty z e-sądu. Moje pytania brzmią: 1. Czy mam obowiązek zapłacenia jeżeli nie dostałam faktury korygującej? 2. Czy jeżeli otrzymam nakaz zapłaty z e-sądu, napiszę odwołanie od tej decyzji, sprawa zostanie skierowana do właściwego sądu, to czy argumentami: brak faktury korygującej, firma X w wiadomości nie określiła daty wpłaty (wystąpiło jedynie słowo"niezwłocznie"), nie wysłała monitu przed przekazaniem sprawy do firmy windykacyjnej, mam szansę wygrać tę sprawę? 3. Co powinnam w tej sytuacji zrobić? Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Dorota
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli dobrze rozumiem, to Pani wystawiała faktury na prowizję, więc dlaczego oczekuje Pani, że to druga strona wystawi fakturę korygującą ? Pozdrawiam, adwokat, Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.