Pytanie z dnia 01 kwietnia 2016

Dzień dobry, w lutym 2015 roku byłam na szkoleniu wstępnym do nowej pracy, po szkoleniu otrzymałam umowę do podpisania (własna działalność gospodarcza) gdzie było zaznaczone, że w przypadku rezygnacji (odmówienia podpisania umowy) mam obowiązek zwrócić koszta szkolenia (ok. 1000 zł), przed szkoleniem o tym nie poinformowano. W umowie również był paragraf, że za każdego klienta, z którym podpiszę umowę, a w ciągu 1 roku zrezygnuje z korzystania usług firmy X muszę oddać prowizję. Dla firmy X pracowałam od marca 2015 do 27 października 2015. Kilku z moich klientów zrezygnowało z usług świadczonych przez firmę X. 19 stycznia 2015 roku otrzymałam na maila wiadomość następującej treści: "W związku z rozwiązaniem Umowy o współpracy z dniem 27.10.2015r, uprzejmie informuję, że zgodnie z postanowieniami załącznika do Umowy o współpracy, regulującego kwestie naliczenia, wypłaty i rozliczenia wynagrodzenia premiowego, należna dla firmy X kwota zaliczek wynosi x zł. Do uregulowania przez Pania pozostaje kwota x zł. Płatności prosimy dokonać niezwłocznie na konto firmy X, nr rachunku bankowego 00. W tytule wpłaty/przelewu prosimy wpisać: ?spłata zadłużenia, nr wewnętrzny pracownika?." W załączniku otrzymałam zestawienie wynagrodzenia za każdy miesiąc pracy, ale nie fakturę korygującą! 29.02.2016 otrzymałam ponownie taką samą wiadomość, wciąż bez faktury korygującej. W ubiegłym tygodniu otrzymałam listownie (polecony bez potwierdzenia odbioru) pismo z firmy windykacyjnej z terminem 7 dnia na wpłatę kwoty. W tym piśmie nie ma zawartego pouczenia co do moich praw. Domyślam się, że jeśli nie wpłacę otrzymam nakaz zapłaty z e-sądu. Moje pytania brzmią: 1. Czy mam obowiązek zapłacenia jeżeli nie dostałam faktury korygującej? 2. Czy jeżeli otrzymam nakaz zapłaty z e-sądu, napiszę odwołanie od tej decyzji, sprawa zostanie skierowana do właściwego sądu, to czy argumentami: brak faktury korygującej, firma X w wiadomości nie określiła daty wpłaty (wystąpiło jedynie słowo"niezwłocznie"), nie wysłała monitu przed przekazaniem sprawy do firmy windykacyjnej, mam szansę wygrać tę sprawę? 3. Co powinnam w tej sytuacji zrobić? Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Dorota

Dzień dobry, jeśli dobrze rozumiem, to Pani wystawiała faktury na prowizję, więc dlaczego oczekuje Pani, że to druga strona wystawi fakturę korygującą ? Pozdrawiam, adwokat, Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 kwietnia 2016 10:30 Obejrzało: 177 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.