Pytanie z dnia 27 marca 2018
Dzień Dobry.
W piątek sprzedałam mój prywatny samochód.
Sporzadzilismy umowę kupna sprzedaży. Klient został poinformowany o ewentualnych usterkach itp.
Zdecydował się na kupno , auto mu się podobało.
W poniedziałek dzwoni do mnie,że ma problem bo zawieszenie jest wybite, niby przez szybę cieknie woda itd.
Ja byłam bardzo zaskoczona bo wszystko co było do zrobienia przed sprzedażą zostało wymienione i zrobione.
A o tych usterkach które on mówi w ogóle nie było mi wiadomo.
On chce rozwiązać ta sprawę.
Nie bardzo wiem jak mam to potraktować?
Nie mam już pieniędzy aby zwrócić mu za auto ponieważ już kupiłem nowe .
Proszę o poradę czy powinnam się przejmować i przede wszystkim jak to załatwić??
Z góry dziękuję
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi zawady jest niezeżna od winy i świadomości. Jeżeli kupujący wiedział o opisanej wadzie i się zgodził mimo to nie ma odlowiedziności. Jeżeli nie może skorzystać z rękojmi np żądać naprawy, obniżenia ceny. Odstąpienie od umowy też jest jednym z możliwych roszczeń ale nie stosuje się go w przypadku nieistotnych wad. Jeżeliby nawet uznać że jest to wada istot a w rozsądnym terminie można przeciwstawić odstąpieniu naprawę. Choć myślę że najsensowniej byłoby porozmawiać o obniżeniu ceny.
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
Nie powinna Pani, pewnie żąda obniżenia ceny. Klasyczna zagrywka bardzo zresztą popularna ostatnio. Jeżeli jest tak jak Pani mówi nie ma się czym przejmować. Powołuje się na przepisy o rękojmi, ale to on musi udowodnić, że Pani celowo taką wadę zataiła przed nim.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.