Pytanie z dnia 01 lutego 2018
Dzień dobry,
w sierpniu 2014 roku rozwiązałem umowę z firmą ubezpieczeniową.
W październiku 2017 (ponad 3 lata) otrzymałem wezwanie do zwrotu prowizji w kwocie 2000 zł z powodu zerwania umowy przez kilku klientów. Wezwanie było to zgodne z oryginalną umową zawartą z firmą. Odpowiedziałem, że nie miałem możliwości opiekować się tymi klientami już po rozwiązaniu umowy i nie zgadzam się na zwrot prowizji.
W styczniu 2018 firma zaproponowała ugodę wg której mam zapłacić 900 zł.
Czy wg Państwa powinienem przyjąć taką ugodę?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, a jaka umowa Pana łączyła z firmą ubezpieczeniową ? Kiedy klienci mieli rozwiązać umowę, co miało stanowić podstawę do utraty prowizji i czy w ogóle umowa przewidywała w takiej sytuacji utratę prowizji ? Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Spychalski Radca prawny (Od 2011)
Prawnik.Indywidualnych.pl
Wspólna 51/10, 00-684 Warszawa
Szanowny Panie, udzielenie precyzyjnej odpowiedzi wymagałoby przeanalizowania Pana umowy. Jak rozumiem, chodzi o umowę agencyjną, w której Pan jako przedsiębiorca zobowiązał się pośredniczyć przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Jeśli chodzi o termin przedawnienia obawiam się, że data rozwiązania umowy wiążącej Pana z ubezpieczycielem nie będzie miała większego znaczenia. Bardziej istotna będzie data, z którą powstała wymagalność roszczenia o zwrot prowizji. W praktyce w tego rodzajach umowach zazwyczaj decydująca będzie data rozwiązania umowy ubezpieczenia, za którą należna była prowizja, albo data nie opłacenia należnej składki (chociaż możliwe są również inne warianty). Z poważaniem, r. pr. Paweł Spychalski
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.