Pytanie z dnia 06 listopada 2016
Dzień dobry
W telefonie który jest na gwarancji zbiłem wyświetlacz.
Wymieniono go w autoryzowanym serwisie - za usługę zapłaciłem.
Po 7 miesiącach od wymiany, zauważyłem, że wyświetlacz zaczął się odklejać.
Serwis nie chce tego naprawić, ponieważ telefon utracił gwarancję producenta(rozkręciłem telefon).
Chciałbym się dowiedzieć, czy na usługę płatnej wymiany wyświetlacza (od serwisu kupiłem nowy wyświetlacz z usługą wymiany) obowiązują przepisy dotyczące rękojmi?
Czy zgodnie z prawem mogę odstąpić od takiej umowy i żądać zwrotu pieniędzy od serwisu?
Pozdrawiam Wojtek
Hoa Dessoulavy-Śliwińska Adwokat (Od 2012)
THE N.E.W.S. Law Center Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa
Szanowny Panie, W sytuacji, w której naprawiał Pan telefon w autoryzowanym serwisie, co do wymienionych części przysługuje Panu rękojmia. Co do wad rzeczy zamontowanej nie przysługuje jednak panu prawo odstąpienia od umowy. Przede wszystkim w razie odstąpienia od umowy, strony zwracają sobie wszystko co świadczyły sobie wzajemnie. Oznacza, to że serwis zwracałby Panu pieniądze a Pan musiałby zwrócić serwisowi swój wyświetlacz do telefonu co w chwili obecnej (tj. po zamontowaniu go) nie byłoby już możliwe. Kodeks cywilny przewiduje tu specjalny rodzaj uprawnień z rękojmi: Art. 561(1). K.c.: § 1. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy. Przysługuje więc panu roszczenie o ponowne zamontowanie nowej części lub usunięcie jej wad.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.