Pytanie z dnia 15 lipca
Dzień dobry,
Zakupiłam suknie ślubna szytą na miarę w prestiżowym salonie sukien ślubnych w Warszawie.
Sukienka była dopasowana, ale nie za ciasna. Niestety już w kościele pękł w niej zamek. Czy mogę dochodzić odszkodowania finansowego czy tylko naprawy sukienki?
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Zazwyczaj w tego typu sytuacjach, w pierwszej kolejności należy rozważyć roszczenie o naprawę przedmiotu zakupy albo obniżenie jego ceny (czyli zwrot części kwoty). Z uwagi jednak na fakt, że suknia została zakupiona na jedną określoną okazję i utraciła już dla Pani wszelką wartość - można rozważyć odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu ceny. Wszystko zależy tu natomiast od szczegółowych okoliczności sprawy tzn. m.in. od tego na ile wada była istotna (uciążliwa). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Luiza Smyk Adwokat (Od 2013)
Kancelaria Adwokacka Anna Luiza Smyk adwokat
Obrońców Pokoju 2A/102, 20-030 Lublin
Sz.P., Na podstawie ar. 559 Kodeksu cywilnego sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. W Pani przypadku może Pani złożyć w salonie oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Ma Pani prawo żądać wymiany sukni na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. W związku z powyższym należy złożyć reklamację w salonie załączając dowód zakupu sukni, opisać problem i wyrazić jakie jest Pani żądanie. Jeżeli salon odmówi uznania reklamacji, może Pani dochodzić swoich praw na drodze sądowej. W razie dalszych pytań lub chęci prowadzenia sprawy, zachęcam do kontaktu.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.