Pytanie z dnia 15 lipca

Dzień dobry,
Zakupiłam suknie ślubna szytą na miarę w prestiżowym salonie sukien ślubnych w Warszawie.
Sukienka była dopasowana, ale nie za ciasna. Niestety już w kościele pękł w niej zamek. Czy mogę dochodzić odszkodowania finansowego czy tylko naprawy sukienki?

Dzień dobry. Zazwyczaj w tego typu sytuacjach, w pierwszej kolejności należy rozważyć roszczenie o naprawę przedmiotu zakupy albo obniżenie jego ceny (czyli zwrot części kwoty). Z uwagi jednak na fakt, że suknia została zakupiona na jedną określoną okazję i utraciła już dla Pani wszelką wartość - można rozważyć odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu ceny. Wszystko zależy tu natomiast od szczegółowych okoliczności sprawy tzn. m.in. od tego na ile wada była istotna (uciążliwa). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 lipca 2024 11:18 Zmodyfikowano dnia: 16 lipca 2024 11:18 Obejrzało: 53 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.P., Na podstawie ar. 559 Kodeksu cywilnego sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. W Pani przypadku może Pani złożyć w salonie oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Ma Pani prawo żądać wymiany sukni na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. W związku z powyższym należy złożyć reklamację w salonie załączając dowód zakupu sukni, opisać problem i wyrazić jakie jest Pani żądanie. Jeżeli salon odmówi uznania reklamacji, może Pani dochodzić swoich praw na drodze sądowej. W razie dalszych pytań lub chęci prowadzenia sprawy, zachęcam do kontaktu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 lipca 2024 12:32 Zmodyfikowano dnia: 16 lipca 2024 12:32 Obejrzało: 53 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.