Pytanie z dnia 10 grudnia
Dzień dobry, zakupiłem przez allegro internet strugarkę do drewna, która po jej otrzymaniu bezpłatną przesyłką kurierską smart i wstępnym sprawdzeniau posiadała udokumentowaną wadę fabryczną. Strugarkę odesłałem do sprzedawcy wybierając zwrotnego kuriera z przedstawionych na wykazie alegro w kwocie 19,99 zł. Zwrot zapłaconej wartości strugarki otzrymałem po kilku dniach ale sprzedfawca nie zwrócił kosztu kuriera zwrotnego motywując, że powinienem wybrać bezpłatnego smart. Proszę o opinię czy słusznie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Skontaktuj się ponownie ze sprzedawcą, wskazując, że sprzedawca jest zobowiązany do pokrycia kosztów zwrotu rzeczy wadliwej w ramach rękojmi. Argumentuj, że: Nie miał Pan obowiązku skorzystania z konkretnego przewoźnika (np. darmowego SMART), Wybrał Pan opcję za 19,99 zł, która była rozsądna i dostępna. Jeśli sprzedawca nadal odmawia: Można spróbować złożyć spór przez Allegro, gdzie zostanie rozpatrzona kwestia zgodności działań sprzedawcy z regulaminem platformy. W ostateczności, można skontaktować się z rzecznikiem konsumentów w lokalnym urzędzie w tej sprawie.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.