Pytanie z dnia 10 grudnia

Dzień dobry, zakupiłem przez allegro internet strugarkę do drewna, która po jej otrzymaniu bezpłatną przesyłką kurierską smart i wstępnym sprawdzeniau posiadała udokumentowaną wadę fabryczną. Strugarkę odesłałem do sprzedawcy wybierając zwrotnego kuriera z przedstawionych na wykazie alegro w kwocie 19,99 zł. Zwrot zapłaconej wartości strugarki otzrymałem po kilku dniach ale sprzedfawca nie zwrócił kosztu kuriera zwrotnego motywując, że powinienem wybrać bezpłatnego smart. Proszę o opinię czy słusznie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Skontaktuj się ponownie ze sprzedawcą, wskazując, że sprzedawca jest zobowiązany do pokrycia kosztów zwrotu rzeczy wadliwej w ramach rękojmi. Argumentuj, że: Nie miał Pan obowiązku skorzystania z konkretnego przewoźnika (np. darmowego SMART), Wybrał Pan opcję za 19,99 zł, która była rozsądna i dostępna. Jeśli sprzedawca nadal odmawia: Można spróbować złożyć spór przez Allegro, gdzie zostanie rozpatrzona kwestia zgodności działań sprzedawcy z regulaminem platformy. W ostateczności, można skontaktować się z rzecznikiem konsumentów w lokalnym urzędzie w tej sprawie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2024 19:00 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2024 19:00 Obejrzało: 4 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.