Pytanie z dnia 04 września 2023

Dzień dobry, Zakupiłem używany samochód od osoby prowadzącej działalność gospodarczą (dostałem fakturę VAT) – kilka miesięcy temu (02.11.2022r.). W dniu zakupu, sprzedający dał mi tylko jeden kluczyk do auta gdyż stwierdził, że nie może znaleźć drugiego oraz – jak tylko znajdzie wyśle go pocztą.

Sprzedający napisał odręcznie oświadczenie o treści: "Wydano 1 kpl. kluczy do samochodu Citroen C4 [nr rejestracyjny]. Nie przekazano dokumentów od gazu LPG. Zobowiązuję się po odnalezieniu do przesłania właścicielowi. [Podpis sprzedającego]".
Ostatni potrzebny dokument odnośnie instalacji LPG został dostarczony pocztą ok. miesiąc po zakupie, natomiast kluczyka nie otrzymałem do dziś.

Kontaktowałem się ze sprzedawcą mail'owo oraz wiadomościami SMS (nie tylko w opisanej wyżej sprawie). Odpowiedzi jakie otrzymywałem odnośnie kluczyka to: "nie znalazłem ale jak znajdę to też odeślę" lub "cały czas o tym pamiętam".
Ostatnio zaproponowałem sprzedającemu rozwiązwiązanie w postaci dorobienia brakującego kluczyka (koszt ok.350-400zł) – bez odzewu.

Jakie kroki mógłbym poczynić aby uzyskać pokrycie kosztów przez sprzedającego za ewentualną usługę dorobienia klucza?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.